    From: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pismo z banku
    Date: Tue, 30 Jan 2007 12:18:53 +0100

    Dnia Tue, 30 Jan 2007 09:55:21 +0100, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Jeśli zaś kobieta pisze, że 3 lata temu założyła konto, 1.5 roku temu
    > dostała monit o zaległościach (pewnie o połowę mniejszych) i nadal nic
    > nie zrobiła w kierunku likwidacji rachunku, to jak to nazwiesz? Dla mnie
    > to tylko i wyłącznie głupota.

    Kobieta złożyła pismo z prośbą o wyjaśnienie, skąd wziął sie debet na
    rachunku. Bank żadnego wyjaśnienia nie przysłał.
    Więc czyja to wina? Klienta?
    Jeśli bank nie odpowiedział, to miała podstawy przypuszczać, że debet
    był spowodowany błędem ze strony banku, bank błąd usunął i sprawę uznał
    za niebyłą.
    Zwracam uwagę, że już od jakiegoś czasu brak odpowiedzi na reklamację w
    przeciągu 30 dni, jest w świetle prawa traktowany jako pozytywne
    rozpatrzenie tej reklamacji.

    > Co do przykładu z telefonią - operator wysyła Ci smsy, ale takie też
    > czasem nie dochodzą, albo np zgubiłeś aparat i nie masz jak ich odczytać
    > (ani sprawdzić, że już Ci wyłączyli), a abonament jak był naliczany, tak
    > jest.
    > Jak widzisz, to nie do końca zły przykład.

    Właśnie, że całkiem zły!
    Jeśli abonent nie zapłaci kilku rachunków, to operator przysyła
    upomnienie, potem wyłącza telefon i przestaje naliczać abonament. Bank
    przez 3 lata nie przestał pobierać wątpliwych opłat, natomiast nawet nie
    zechciał przysłać wyjaśnienia odnośnie źródła debetu!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof