  • Data: 2009-09-08 13:06:13
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Jest to raczej pytanie do wystawców kart: polskie karty nie powinny być
    > akceptowane bez potwierdzenia za granicami Rzeczypospolitej.

    No jasne. A Slonce powinno sie krecic wokol Ziemi.

    > Tak jest w par. 12 ust. 1 regulaminu kart kredytowych Polbanku.

    Nic z tych rzeczy, tam jest napisane ze sa potwiedzane podpisem albo
    PINem (zauwaz tez ze nie ma tam mowy o wlasnorecznym podpisie na
    dokumencie obciazeniowym). To nie znaczy, ze w ogole musza byc
    potwierdzane, ani ze brak takiego potwierdzenia skutkuje niewaznoscia.

    > W BZWBK jest podobnie jak w Polbanku (par. 5 ust. 17 i ust. 19).

    Raczej podobnie jak w mBanku:
    Napisane jest co uzytkownik (normalnie) robi, i ze nie zawsze musi
    podpisywac/PINowac. Brak rygoru niewaznosci. BTW ciekawe jak oni
    wyobrazaja sobie transakcje w zelazku bez przekazania karty sprzedawcy
    (tylko okazujac) :-) "Identycznie podpisuje" - no nie wiem.
    Reklamacje tylko w oparciu o podpis na karcie to chyba lekko
    niedozwolona klauzula, nie? Chyba ze nie to mial autor na mysli,
    to jest precyzyjne inaczej.

    Reszta tez jest ciekawie formulowana, tak jakby to pisal jakis "syn
    prezesa", ale juz nie bede wnikal.
    --
    Krzysztof Halasa