eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPłatność kartą w sieci - ponowne pobranieRe: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
  • X-Received: by 2002:a25:2046:: with SMTP id g67mr47954305ybg.199.1608120965109; Wed,
    16 Dec 2020 04:16:05 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:2046:: with SMTP id g67mr47954305ybg.199.1608120965109; Wed,
    16 Dec 2020 04:16:05 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
    stu.neva.ru!aioe.org!news.uzoreto.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweak.nl!2
    09.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!
    google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 16 Dec 2020 04:16:04 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5fd9e9cf$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=194.8.46.11;
    posting-account=aCsuLQoAAABnljeKtkSzSBCJ0GzF0J-I
    NNTP-Posting-Host: 194.8.46.11
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <5fd9e9cf$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Injection-Date: Wed, 16 Dec 2020 12:16:05 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:654621
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wednesday, December 16, 2020 at 12:04:50 PM UTC+1, Michal Jankowski wrote:
    > W dniu 16.12.2020 o 11:47, Marek pisze:
    > > Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii), kartą
    > > wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana odpowiednią kwotą,
    > > po transakcji została założona blokada. Po kilku dniach ponowne pobranie
    > > środków na tą transakcję (kwota o kilkanaście zł mniejsza niż pierwotna
    > > blokada) i brak zdjęcia blokady. Efektem jest ujemne saldo na rachunku
    > > (w momencie drugiego obciążenia było niewielkie saldo dodatnie ale
    > > mniejsze od kwoty transakcji). Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy
    > > operatorzy płatności tak robią czyli wykorzystują preautoryzację aby
    > > dokonać (drugiej) płatności i nie zdejmują pierwotnej blokady, która
    > > sama wygaśnie.
    > > Jak to się ma do tego głoszonego bezpieczeństwa płatności kartą skoro
    > > można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie konto? Po co
    > > ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie autoryzowałem tej
    > > drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem została pobrana
    > > ponownie kwota? Czy w związku z tym mogę reklamować to drugie pobranie?
    Pobrana została tylko jedna - pobranie następuje po zrealizowaniu obciążenia, więc
    jeśli nie zdjęto blokady to z tego nie wynika, że ktoś ci pobierze kasę.

    > > W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę
    > > "bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant
    > > dupy potłuc.

    No to jest Twój problem, że tak to interpretowałeś.
    Ale tak jest tylko przy blokadach. Natomiast zdarza się, że od razu idzie obciążenie.
    W takim przypadku bank daje odmowę i operator płatności nie pozwala na drugą blokadę.

    Miałem przez jakiś czas problem z Glowo (zakupy w Biedronce) i Revolutem.
    Na Revolucie trzymałem mniej więcej tyle, ile wynosiła kwota do zapłacenia. A Glovo -
    żeby się nie napracować - obciążało najpierw na przewidywaną sumę wszystkich
    produktów, a potem jak czegoś nie było, to zamiast zwrócić różnicę, to zwracali
    całość i obciążali jeszcze raz na prawidłową kwotę. W moim przypadku kurierzy mieli
    problem, bo gdy (jeszcze przy drzwiach) meldowali o dostawie, to system Glowo po
    wykonaniu ww. działań mówił, że nie ma środków (bo i nie było - zwrot trwa czasem
    wiele godzin, zanim pojawi się w banku).
    A ja mówiłem że u mnie blokada była, a jak zwrócili to ich problem, więc niech sobie
    sami wyjaśniają. Po którymś razie zadzwonili z Glowo z reklamacjami do mnie.
    Wytłumaczyłem jak pięciolatkom i po paru następnych razach poprawili - teraz idzie
    jedno obciążenie, a potem zwrot nadpłaty.

    > Natomiast w sytuacji "poszło obciążenie, nie zdjęto blokady" normalny
    > bank (tylko gdzie go znaleźć) zdejmie blokadę natychmiast po
    > poinformowaniu, bez czekania aż "samo wygaśnie".

    I tak, i nie. Wszystko zależy od tego, na ile bank jest normalny. Idę o zakład, że w
    Citi byłoby OK a pewnym francuskim banku (z którym na szczęście się rozstałem) -
    nie...

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1