    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    <j52r83$7t6$1@inews.gazeta.pl> <j531op$q5i$1@inews.gazeta.pl>
    <j54b7a$lhm$1@inews.gazeta.pl>
    <4e75efe3$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
    <j554hc$rqs$1@inews.gazeta.pl>
    <4e761bad$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e761c23$0$3497$65785112@news.neostrada.pl>
    <1x12ktiawv9lc$.2zaxi3q0sh4d$.dlg@40tude.net>
    <4e7622c0$0$3490$65785112@news.neostrada.pl>
    <j55hq3$91f$1@inews.gazeta.pl>
    <4e76f370$0$3509$65785112@news.neostrada.pl>
    <j56u3s$mjm$1@inews.gazeta.pl>
    <4e7a1e53$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>
    <j5daps$5h2$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Date: Wed, 21 Sep 2011 21:44:59 +0200

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:j5daps$5h2$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie sądzę by to przebiegało w ten sposób, ze rząd Grecji ogłosi datę od
    > której nie jest wstanie regulować długów. Przyjdzie taki termin wykupu
    > obligacji gdzie rząd nie będzie miał pieniędzy by je wykupić i rynek się
    > zorientuje. Oczywiście będą ludzie, którzy o tym będą wiedzieli wcześniej
    > te informacje dotrą na giełdę i będzie to widać po kursach. Tak sobie to
    > wyobrażam.

    To rzeczywiście może nie być dobrowolne a raczej wymuszone ogłoszenie
    niewypłacalnosci.
    W sumie na to samo wyjdzie.

    2011-default-2011-09

> [...]
    > obligacji to rząd roluje wszystkie obligacje z danym terminem. Te co są w
    > portfelach za granicą Grecji i te, które są w greckich portfelach. To
    > chyba
    > nie jest temat do dyskusji. Przypuszczam, że większość obligacji rządu
    > greckiego jest w Grecji. Liczb nie znam i nie potrzebuje znać. Prezentuję
    > swój sposób rozumowania. Z niego wynika, że gadanie, że ECB kupuje greckie
    > obligacje by ratować za podatki banki francuskie i niemieckie - nie
    > wspominając, że głównie greckie - to jest demagogia. Liczby 20 i 80 były

    Zgadza sie, aktualnie zdecydowaną większosc obligacji mają banki greckie.
    Przeciwnie do europejskich zwiększyły swoją ekspozycję. Dla mnie jest jasne
    że akcja ECB ma zminimalizować efekt efaultu w europie a w szczegolnosci
    ryzyko upadłosci jakiegos wiekszego banku poza grecją. Fakty o tym świadczę
    (zmiana ekspozycji w przeciągu roku w czasie bailoutu). Może wydawać sie że
    ECB robi co innego ale dla mnie to jest jasne.

    > Oczywiście zmienia. Zmienia dla banków niemiecki, francuskich ale głównie
    > dla banków greckich. Może być nawet tak, że cała akcja będzie prowadzona
    > do
    > momentu aż najbardziej zagrożony bank poza Grecją będzie mógł udźwignąć
    > pozostałą stratę. Ale to nie zmienia faktu, ze najbardziej na tym wykupie
    > korzystają banki greckie choć być może nie dla nich się to robi. Z drugiej
    > strony można by było po prostu dokapitalizować banki poza greckie i
    > pieniędzy nie dawać bankom greckim. Tak jednak się nie dzieje. Więc chyba
    > banki greckie też są celem tej akcji.

    Dokładnie tak jest. Akcja ECB bedzie prowadzona do momentu kiedy instytucje
    europejskie zgłoszą że udzwigną resztę strat i ani minuty dłużej. Banki
    greckie i ich sutacja to sprawa absolutnie drugorzędna.
    Czy banki greckie korzystają na akcji ? Smiem wątpić. Na zdrowy rozum
    powinny pozbywać sie tych papierów a nie zwiększać zaangażowanie (pracuje
    nad zródłem).
    Tak BTW miło by było abyś podał jakieś zródła podpierające Twe opinie,
    chętnie bym poszerzył horyzonty bo nie lubię przyklejać sie do jednej teorii
    :).

    > Chodzi mi raczej o to by nie łykać jak indor i nie powtarzać jak papuga
    > tekstów gazetowych tylko starać się przepuścić je przez własny umysł i
    > sprawdzić czy trzymają się podstawowej logiki i elementarnej wiedzy. Ja
    > nie
    > mam obowiązku być idiotą. Ponieważ jest duża nadwrażliwość i chęć do
    > nadinterpretacji od razu zastrzegam. W żadnym wypadku nie sugeruje Twoich
    > zdolności i możliwości umysłowych. Jak zawsze pisze tylko o sobie i innych
    > nie oceniam. Z Tobą rozmawiam pozostając z najwyższym szacunkiem.

    Hmm, wydaje mi sie że niczego nie powtarzam :). Właśnie staram sie to
    przemyśleć.
    Dla mnie cała ta akcja przypomina wyizolowanie, ograniczenie strat i
    destrukcję ciałą obcego za pomocą dostępnych środków. Nie obedzie sie bez
    przerzucenia czesci ryzyka na podatnika europejsckiego (vie ECB) ale to jest
    coś w rodzaju collateral damage.

    Z szacunkiem
    george

    P.S. Załóżmy że masz za zadanie przeprowadzić taką akcje: masz umoczone
    banki z europy i musisz wyrzucić grecje z EMU...jak byś to przeprowadził ?