    From: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podpis elektroniczny a prawo wekslowe
    Date: Mon, 15 Jul 2002 12:36:06 +0200
    Sender: v...@p...onet.pl@f-net.pai.net.pl

    "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> wrote in message
    news:2215F8DAFC95D511837D00C04F82416E01F2018E@inf2.r
    zeszow.tpsa.pl...

    > Kawalek papieru - doslownie - nie mowi.
    > Moze to byc dowoly dokument.
    > Jak mowia prawnicy:
    > "Weksel to mozna wypisac nawet rylcem na kamieniu i jest wazny. Sa tylko
    > problemy z naklejeniem znaczka oplaty skarbowej"
    >
    > Michal.

    Na ermalii tym bardziej bedzie klopotliwe. Generalnie kłopot z "e-wekslem"
    bedzie taki, że tradycyjny:-) podpisany elektroniczny dokument jest odporny
    na zmiane tresci, ale jest w zalozeniach podatny na skopiowanie. Stad wedlug
    mnie w ogole jest w wielu zastosowaniach nieodpowiedni, gdzie do tej pory
    dokument papierowy "na okaziciela" dobrze funkcjonowaly. Przede wszystkim
    tam, gdzie z samego faktu posiadania podpisanego dokumentu moga jakieś
    konsekwencje wynikac. Jak to rozwiazali (rozwiaza) tego nie wiem. Zupelnie
    możliwe, że istnieja jakies elektroniczne substytuty dokumentu "na
    okaziciela".

    Vizvary