  • Data: 2010-01-02 20:44:42
    Temat: Re: Polska A.D. 2009.
    Od: "Anatol" <c...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hho78n$s9j$1@inews.gazeta.pl...

    > Stan docelowy, który wymarzyłem, a ścieżka dojścia do tego stanu to dwa
    > osobne problemy. Nic nie mówiłem o tym by przymus znieść od przyszłego
    > poniedziałku. Jeżeli chodzi do dojście do tego celu to można by znieść
    > przymus ubezpieczenia dla roczników urodzonych po roku 2014. Do tego czasu
    > udoskonalać doskonałe.

    Do tego czasu i później wypłaty ZUS będą rosnąć w związku z przechodzeniem
    na emeryturę wyżu demograficznego a więc moją kalkulację trzeba jeszcze
    skorygować mocno w górę.

    Powtórzę jeszcze raz - likwidacja przymusu ZUS oznacza zero obniżek
    realnego obciążenia fiskalnego (kasę na nalezne swiadczenia trzeba tak czy
    inaczej od ludzi wyrwać, obecnie ok. 12% PKB z tendencją rosnącą).
    Jakiekolwiek zmniejszenie obciążenia pokolenia pracującego (teraz czy za 30
    lat) musi oznaczać radykalną redukcję wydatków emerytalnych z 12% PKB do np.
    4,5% PKB, tak jak to było w latach 70-tych. A więc tak naprawdę chodzi o
    redystrybucję PKB pomiędzy młodymi i starymi, czyli o radykalne obcięcie
    konsumpcji jednych albo drugich.

    Anatol