    From: szczurwa <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przedawnienie roszczeń a BIK
    Date: Sat, 28 Nov 2009 12:53:45 -0800 (PST)

    On 28 Lis, 21:18, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > A tak swoja droga, chcialbys zeby bank bral za transakcje wartosci 500
    > kzl tylko np. 50 gr i cala odpowiedzialnosc? Kto na to pojdzie? :-)

    Wskaż, kiedy bank za transakcję wartości 500.000 zł bierze 50
    groszy ??? Chyba nie chodzi o przelew ? Bo poręczenie czy gwarancja, z
    tego co wiem, kosztuje 3-10 % gwarantowanej/poręczanej kwoty.

    > No dobrze, notariusz ma wiecej pracy z taka transakcja, ale ile to jest
    > to wiecej?

    Zależy oczywiście od transakcji. Przykładowo - przebudowa domu w
    formie zabudowy strychu, w sytuacji, kiedy w budynku jest
    kilkadziesiąt mieszkań - trzeba od nowa ustanowić odrębną własnośc
    lokali (czasami nie trzeba), pozmieniać udziały w nieruchomości
    wspólnej, zrobić porządek z hipotekami, nie daj Boże, jak pojawi się
    jakis element zagraniczny, zwłaszcza spoza EEA - zadbać o zezwolenia,
    legalizację dokimentów obcych, od nowa powisywac udziały w księgi
    wieczyste, pobrac opłaty i podatki itp. - akt na kilkadziesiąt stron.
    Nie wiem jak Ty, ale ja mam ciekawsze sposoby spędzania wolnego czasu
    niż pisanie dwa dni takiego "cuda" za kilkadziesiąt, czy nawet
    kilkaset, złotych, a do tego całym majątkiem gwarantować, że
    transakcja jest zgodna z prawem.

    To był stosunkowo prosty akt. Przy inwestycjach deweloperskich czy
    sprzedaży całych przedsiębiorstw czy nieruchomości związków
    wyznaniowych dopiero zaczyna się jazda.