eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwRealizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w SmoleńskuRe: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    From: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    Date: Wed, 2 Jun 2010 15:44:00 +0000 (UTC)

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Efektywność wiąże się z wyznaczonym celem i oceną. Dla jednych ten cel
    jest
    > dobry dla innych zły. Dla jednych państwo socjalne to raj na ziemi dla
    > innych udręka i kamień u nogi. Bierzesz na siebie zadania Pana Boga? Ty
    > będziesz wyrokował co jest dobre dla mnie, a co złe? Każdy z kim rozmawiam
    > wie jak powinno być i najchętniej by wbił to kolanem innemu do gardła.
    Takie
    > to już u nas ludzie tolerancyjni.

    Nie rozumiem na jakich fundamentach opierają się Twoje przekonania. Wygląda
    mi to na jakąś odmianę relatywizmu, gdzie punkt widzenia zależy od punktu
    siedzenia. Ja opieram się na prostych zasadach: przeświadczeniu, że istnieje
    obiektywna prawda, którą powoli możemy odkrywać, że istnieje elementarna
    sprawiedliwość (np. wg definicji Ulpiana), że prawo własności jest dobre, że
    wolność jest wartością nadrzędną itd. Piszesz, że państwo socjalne to dla
    jednych raj na ziemi, a dla innych udręka i powstrzymujesz się od jego
    oceny, bo niby zależy ona od punktu widzenia. Ja natomiast opierając się na
    moich aksjomatach takiej oceny nie unikam i otwarcie stwierdzam, że mi się
    ono nie podoba. Uważam, że w państwie socjalno-etatystycznym duża ilość
    ludzi żyje z pasożytnictwa i JEST TO ZŁE I NIESPRAWIEDLIWE. A ponieważ moja
    ocena w zasadzie nic nie znaczy, to z pewnością nie biorę na siebie zadań
    Pana Boga. Ponadto (jak już wspomniałem) nie mam kompetencji do poprawiania
    świata.
    Z tym wbijaniem do gardła, to też przegiąłeś. Dyskusje zmuszają człowieka do
    refleksji i czasem dzięki nim doznajemy olśnienia, że prawda jest inna, niż
    nam się wydawało. Jeśli odniosłeś wrażenie, że próbuję na siłę ingerować w
    Twoje przekonania, to się mylisz. Twoje poglądy są mi obojętne.
    Jeśli natomiast, chciałbyś się posprzeczać na jakiś ciekawy temat dla
    obustronnej korzyści polegającej poszerzeniu horyzontów, to możesz na mnie
    liczyć.

    pozdr.
    sys29