  • Data: 2002-10-24 22:22:23
    Temat: Re: Rzeczywista stopa roczna
    Od: "TS" <(freespam)tsmaster@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:3303.0000000c.3db783bf@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > efektywnej 30% odpowiada lokacie o stopie efektywnej=30%. Pan "Kowalski",
    pyta
    > jednak, co to oznacza dla niego? I druga kwestia. Hipotetycznie, jeśli
    wezmę
    > kredyt (roczny, na 12 rat) z RRSP=10% i pieniądze wpłacę na lokatę o
    stopie
    > efektywnej=10% to po roku wyjdę na 0 (zero) ? Tak wynika z tego co Pan
    napisał.
    > --------------------------------------
    > TAK, TAK, TAK . Pan zrozumiał - GRATULUJE. Teraz może bardziej
    precyzyjnie.
    [...]

    W końcu załapałem. :-)

    > Uwaga 2. Dlaczego oszukiwać? Jeśli powiem kredytobiorcy, że przez rok
    spłaci to
    > co pożyczył + 20%, to go oszukałem?
    > Ponieważ niepodanie całej prawdy a w szczególności jej istotnych elementów
    jest
    > moim zdaniem też oszustwem, to odpowiedź na Pana pytanie brzmi TAK.

    Z doświadczenia wiem, że dla przeciętnego kredytobiorcy istotna jest kwota,
    którą otrzyma i wysokość miesięcznej raty.
    Przy ratalnych tylko to drugie. Cała reszta, to szczegół. Mówię oczywiście o
    najpopularniejszych kredytach (stałe okresy między spłatami).

    > Inną sprawą jest, że banki nie mają obowiązku w reklamach umieszczać CKK
    nad
    > czym bardzo boleję.

    Gorzej, że nie ma obowiązku umieszczania Łącznego Kosztu Kredytu, bo to
    dopiero pozwala ocenić faktyczny koszt, jaki trzeba ponieść.

    --
    Pozdrawiam