  • Data: 2002-10-25 06:42:26
    Temat: Re: Rzeczywista stopa roczna
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pyta
    > wezmę
    > stopie
    > napisał.
    > precyzyjnie.
    > [...]
    >
    > W końcu załapałem. :-)

    > spłaci to
    > jest
    >
    > Z doświadczenia wiem, że dla przeciętnego kredytobiorcy istotna jest kwota,
    > którą otrzyma i wysokość miesięcznej raty.
    > Przy ratalnych tylko to drugie. Cała reszta, to szczegół. Mówię oczywiście o
> [...]
    Teraz panuje pomiędzy nami pełna zgoda na interpretacje RRSP. Jest ona chyba
    dość oczywista dla przecietnego Kowalskiego. Moze on rozumować tak (trochę się
    powtarzam): Bank oferuje mi kredyt z RRSP=30%. Jeżeli całą kwotę kredytu wpłacę
    na lokatę o oprocentowaniu efektywnym 30% (szczegóły ten lokaty o kapitalizacji
    dziennej moga byc dla niego nie jasne - ważne, żeby były jasne dla
    specjalistów), to wypłacając odpowiednie kwoty z tej lokaty dla banku, na
    koniec wyjdę na zero. To oprocentowanie jest bardzo duże, ponieważ lokaty
    dostępne dla mnie na rynku mają oprocentowanie efektywne nie większe niz 8-9%.
    Kredyt jest drogi. Z kolei rozumiem, że Bank musi zarabiać. Tak więc
    akceptowałbym kredyt z RRSP np 15%.

    Problem tylko w tym, kto to wyjasni KOWALSKIEMU, jeżeli większość pracowników
    banków (łącznie z Prezesami) tego nie rozumie lub bardziej prawdopodobne udaje,
    że nie rozumie. Co robi organizacja ochrony konsumentów? Tak jak ktoś tu już
    powiedział zajmuje się "odrywaniem fleków w butach".