  • Data: 2017-06-20 16:33:56
    Temat: Re: SimplyCity jednak nie dla mnie :(
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oib9gp$9p8$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-06-19 o 22:23, J.F. pisze:

    >Jaki byłby sens generowania przez system tego UPO, gdyby nie
    >pozwalało to niczego sprawdzić. Powinien być jakiś klucz publiczny,
    >którym ten kto chce powinien móc to sprawdzić.

    Urzednik z Urzedu powinien moc sprawdzic, a reszta holoty to
    niekoniecznie :-)

    >Jak bank chce PIT + UPO to rozumiem, że jakoś może to sprawdzić.

    Kiedys tez chcieli pita, a wtedy tylko papier musial im wystarczyc :-)

    > Co chyba dowodzi tylko tyle, ze co najmniej na ZUS zarobiles.

    Dlatego uważam, że na podstawie BIK powinni dać kartę z 3k limitu i za
    rok na podstawie historii proponować ewentualnie zwiększenie.

    >No właśnie nie rozumiem dlaczego koniecznie chcą mi dać większy limit
    >niż ja chcę. Rozmowa powinna być taka: maksymalny jest taki - ile Pan
    >chce. Jak wspomniałem, że chcę mniej to usłyszałem, że będę mógł
    >sobie zmniejszyć.
    >To załatwia jakiś pośrednik - może prowizja od limitu?

    Moze. Choc wydaje mi sie, ze weryfikacja i ustalenie limitu to juz
    bank.

    Albo bank naciska - ma byc maksymalny mozliwy.
    W koncu z tego zyje :-)

    >A pro po przewijających się tu dyskusji o frankowiczach, kazali mi
    >potwierdzić, że zrozumiałem informację o ryzyku wynikającym ze
    >wzrostu stopy lombardowej - nie będę mógł za kilka lat powiedzieć -
    >nie wiedziałem :)

    A na amerykanskich/francuskich filmach pokazuja listy
    "w zwiazku z przekroczeniem pulapu bezpiecznego zadluzenia podnosimy
    oprocentowanie z 6 do 18%.
    Moze Pan/i uniknac podwyzki przez splacenie kwoty $24512."

    >Napisałem im, że przesłana informacja o ryzyku jest niekompatybilna z
    >umową - w umowie jest 4 x stopa, ale nie więcej jak 20%, a w
    >symulacji dla stopy 15% przyjmują, że oprocentowanie karty jest 60% i
    >z tego

    Ciekawe - pomylili sie i chcieli miec na karcie 15%, czy sypneli taka
    stopa z wlasnej woli ... czy KNF poczulo tendencje i stosowny okolnik
    wydalo i zalecilo 15% do przykladu :-)

    >wyliczają, że np. od zadłużenia 15k to odsetki wyjdą 750zł/miesiąc.

    I co - nie przerazilo Cie ? :-)

    >Napisałem też, że chciałbym się dowiedzieć jak im wyszło RRSO 10,47%
    >od
    >karty z oprocentowaniem 10%, gdy teoretycznie wszystkie inne koszty
    >powinny być 0.

    Tez mnie to zaciekawilo :-)
    Nie oni jedni tak maja, i o ile pamietam, to wlasnie 10.47 jest.
    Choc nie - mbank np ma 10.63, 10.62, 10.92 ... i 10.47 tez.

    I to przy takim smiesznym oprocentowaniu 8/10%
    https://www.mbank.pl/indywidualny/promocje/karty-kre
    dytowe/przenies-karte-do-mbanku/

    >Gdybym dostał bardziej szczegółowe informacje, o kwotach i terminach
    >w ich obliczeniach to poszukałbym błędu. A wiem tylko tyle, że
    >przyjmują, że wydałem (bezgotówkowo) cały limit pierwszego dnia i
    >potem spłacam w 12 równych ratach poczynając od miesiąca po
    >sporządzeniu pierwszego wyciągu. Interesowało mnie to, bo może jest
    >jednak jakaś opłata, którą przegapiłem w TPiO.

    Przez te powszechnosc 10.47 podejrzewam, ze o cos innego chodzi.
    Czyzby rozbieznosc miedzy bankowym naliczaniem odsetek i ustawowym
    RRSO (z logarytmami) sie objawila ?

    A moze juz im sie nie chce reprezentatywnego przykladu przeliczac,
    tylko przepisuja ze starej ulotki ?

    J.