    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Date: Sun, 10 Jul 2011 15:12:25 +0200
    <4...@4...net>
    <ivbsdc$pqj$1@inews.gazeta.pl>
    <1fte9lfzl0bg4$.vev5hrz9mi4h.dlg@40tude.net>
    <ivbvlk$69a$1@inews.gazeta.pl>
    <fh6zkeji78ex$.1moelnk8h0154.dlg@40tude.net>
    <ivc30p$fvp$1@inews.gazeta.pl> <u...@4...net>
    <vc9tn8ojrmda$.9cokkfvto0ui$.dlg@40tude.net>
    <ivc6kg$qge$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 14:40:47 +0200, totus napisał(a):

    > A jak określasz poglądy człowieka, który uważa, ze jak jest ignorowane
    > zdanie 7001 osób to mówi że to przejaw braku demokracji? Może byśmy
    > uściślili definicję demokracji. Co myśleć o człowieku, który mówi że jak
    > grupa 200 tyś osób zebrała podpisy pod jakimś projektem i złożyła je w
    > sejmie - taki jest stan dzisiejszy tego projektu - i prawo nie zostało
    > jeszcze zmienione to znaczy że jest brak demokracji. Z tego wynika, że
    > demokracja jest wtedy gdy grupa > niż 7000 powinna ustanawiać prawo w
    > Polsce, a jak 200 tys osób zbierze podpisy pod jakimś pomysłem to, to też
> [...]

    Pisałem o inicjatywie ustawodwaczej i nie ZA pomysłem tylko PRZECIW
    pomysłowi.

    > To jest demokracja w/g Ciebie? Dla mnie demokracja
    > to decyzja aktywnej większości. A dla Ciebie?

    Aktywnej tak? To zmierz liczbę osob które aktywnie popierały lub nie
    popierały na tej grupie ustawy o OFE. Ile ich było? 6 może 10? O czym Ty
    gadasz? Wiedziałeś kiedyś społeczeństwo w którym aktywne jest więcej niż
    20%.
    Aha rozumiem: "nieobecni głosu nie mają". No tak to znacznie ułatwia
    rządzenie. Można np. przewalić połowe majątku tego kraju bo większość jest
    "nieobecna". To tak jakbyś dopuszczał kradzież mienia pod nieobecność
    właściciela.
    Jakoś nie wyobrażam sobie aby więcej niż 10-20% interesowała się polityką.
    Czy to oznacza, że można z nimi zrobić co się nam żywnie podoba?

    Zauważ że uwagi nt. demokracji dotyczyło przypadku ustawy o 6 latkach,
    gdzie zebrano 200 tysiecy podpisów. Wiesz ilu mamy 6 latków w Polsce?
    Pewnie nie. Ja szacuję ich liczbę na ok 400-500 tysięcy (w moim
    województwie jest ich ok 40 tysięcy a ponieważ to ludne województwo więc
    mnoże to razy 10 zamiast 16).
    Wg Ciebie 200 tysięcy rodziców na 500 tysięcy możliwych, to nieaktywna, nic
    nieznacząca mniejszość?!
    Moium zdaniem to piękny przykład mobilizacji społeczeństwa przeciwko
    durnemu prawu. Fantastyczny sukces organizacyjny. Widzisz, wystarczy żeby w
    głosowaniach brali udział ludzie, których dane prawo dotyka a frekwencja
    może być ogromna.
    Mimo tego, że polowa jest aktywnie przeciwna, mimo że wcześniej 90%
    rodziców była przeciwna dając temu wyraz w praktyce, władze mają to gdzieś.
    Nie pitol mi że przegrana tych ludzi nie będzie miała wpływu na ich
    przyszłe postrzeganie tzw. demokracji.
    Nie ma tu niczego takiego. To tylko iluzja. Dlatego nie dziwię się Endriu
    że tak narzeka na demokrację. Ani on ani ja nigdy w swoim życiu niczego
    takiego nie doświadczyliśmy.