    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org>
    <rlibnd00hg4a.80swkrblw8ah$.dlg@40tude.net>
    <qhn0ab$1c78$1@gioia.aioe.org>
    <5d3f1772$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhn6s6$du1$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhnnsk$rna$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhotl7$1o47$1@gioia.aioe.org>
    <5d4022fd$0$539$65785112@news.neostrada.pl> <qhpd4e$f53$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <2qbafiy3r6ss$.1g935iy1xba83.dlg@40tude.net>
    <qhrevb$1l21$1@gioia.aioe.org>
    <ctasdiu62vtz$.3htsynjhlo8c$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <qhs633$vlb$1@gioia.aioe.org>
    Date: Wed, 31 Jul 2019 16:14:12 +0200

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Jakiś czas temu dostałem prezent. Takie właśnie mleko jak w PRL.
    > Świeże, bez chemii, w butelce (chociaż kształtem innej i nie zamykanej
    > folią, a zakrętką). Mleko... pyszne! Za bodaj 3-4x droższe niż
    > standardowe.

    Dobra dobra, ono wcale nie było takie jak w PRL. Jedyny punkt wspólny to
    brak pasteryzacji.
    Ja wiem (i w czasach PRL) wiedziałem jaki smak ma prawdziwe mleko
    i zapewniam Cię, że najgorszemu obecnemu UHT (no, jestem optymistą)
    bliżej do tego smaku niż tej substancji, która poniewierała się
    w skrzynkach sklepów Społem prawie 40 lat temu.

    A to że pasteryzacja - nie ma odszkodowań za zatrucia, które z pewnością
    wynikałyby z niepasteryzowanego (i wynikały w czasach PRL, tyle że wtedy
    nikt o takich rzeczach nie myślał). Zwykle to są bardzo łagodne
    zatrucia, aczkolwiek bardzo sporadycznie potrafią być gorsze.

    > Oczywiście nie mówię tu o tym, że ktoś chce powrotu PRL. Raczej pewien
    > sentyment. Stąd moda na namiot, a nie hotel *****, rower zamiast BMW,
    > ciuchy czy buty vintage (na czele z trampkami) itd. W Toruniu na
    > bulwarze, gdzie kręcono "Rejs" można oranżadę w butelkach jak w PRL
    > kupić ;-) Jeszcze trochę i zamiast aut przesiądziemy się na pociąg czy
    > autobus, a karty kredytowe zastąpimy gotówką.

    Ja nie mam żadnego sentymentu do PRL (może do jakichś elementów), ale
    namiot, rower itd. wcale nie były typowe dla PRL. Wiesz jak trudno było
    kupić namiot i rower (w szczególności w okolicach roku 1980)? Obawiam
    się, że na Zachodzie namioty, rowery itd. były bardziej popularne niż
    w PRL.

    Autobusów nie lubię, ale pociąg? W PRL to była porażka, teraz jest
    względnie dobrze.
    --
    Krzysztof Hałasa