    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org>
    <rlibnd00hg4a.80swkrblw8ah$.dlg@40tude.net>
    <qhn0ab$1c78$1@gioia.aioe.org>
    <5d3f1772$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhn6s6$du1$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhnnsk$rna$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <8...@a...kjonca>
    <5d402a0b$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <qhpf4k$qua$1@gioia.aioe.org>
    <5d40474a$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhpivm$1fn9$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhribh$4o8$1@gioia.aioe.org> <5d4169b1$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhs1ev$a1f$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 31 Jul 2019 16:19:38 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-31 o 12:10, J.F. pisze:

    >Niebezpiecznik rzeczywiście sporo czasu poświęca mBankowi.

    sam mBank ostrzega.

    >Może złodzieje po prostu?

    Nie, tu trzeba wiekszych umiejetnosci.

    Tzn zlodziejami owszem, sa, ale pochodzic musza z jakiegos innego
    srodowiska.

    >OK. Trudna Twoja dola. Czy mam rozumieć, że każda z gęb wydaje 12000
    >rocznie na jedzenie, czy też Ty się tym zajmujesz?

    ale dlaczego "kazda" ? Razem ...

    >Jak rower to nie samochód. A jak brak samochodu to na paliwo już nie
    >trzeba wydawać.

    A czym wyskoczyc na wycieczke rowerowa gdzies za miasto ?

    >I mniej na leki itd.

    chyba, ze deszcz zlapie :-)

    >Efekt? Znowu trudno te 12000 rocznie wydać.

    Bez problemu.

    >Raz na 5 lat?

    No jakos tak, moze na 4.

    >telefon,
    >5zł na rok mnie kosztuje doładowanie.

    to internetu w telefonie nie masz :-)

    >Aparat mam od kilku lat.

    I przyjdzie zmienic.

    >raz na... 10 lat?

    Jak dobra, to na 20. A jak zla ...

    >raz na... Albo czekaj... Wynajmuję mieszkanie. Nic mnie to nie
    >kosztuje. Ot - wyposażenie.

    Kosztuje, tylko nie mozesz karta zaplacic :-)
    Za to wynajmujacy ma kilka mieszkan i bez problemu wyrabia limity :-)

    >pracodawca dał.

    a ty dziecku dales ? :-)

    >Mam w telefonie.

    To nie wiesz, ze do telefonu trzeba jeszcze smartwatcha ? :-)

    >Znowu?

    No wlasnie znowu :-)

    >To kup sprawne.

    Kupie, i zaplace karta :)

    >Ja wynajmuję - nie moja sprawa. Ma działać.

    tak czy inaczej - co roku sie pewnie jakis "grubszy" zakup trafi, i
    juz zostaje tylko 10 tys/rok.

    >Nie mam samochodu.

    a ja mam ..

    >Odpowiadam Ci: duuużo mniej.

    No coz, jesli czesc masz wliczone w najem ...
    ale i tak podsumuj wyciagi i zobacz ile Cie "zycie" kosztuje...

    >Współczuję.

    Jakos nie czuje sie pokrzywdzony :-)

    >Tak, przychodzący. Chodzi o to, że i tak, aby zachować darmowość
    >konta muszę przelać.

    >Nie.

    >Zostawiam z tego tyle, ile mi potrzeba na życie.

    >Chciałem napisać, że przelewanie pod kartę nie jest jakimś wyczynem,
    >bo i tak to robię z uwagi na darmowość konta.

    No ale jest roznica czy raz w miesiacu, czy za kazdym razem w kolejce
    do kasy :-)

    I wychodzi na to, ze tak sie chwaliles, ze 100zl mozesz stracic,
    a tu wychodzi na to, ze tysiac, albo i cztery :)

    No chyba ze przelewasz, zaraz wylewasz, a potem w miare potrzeb :-)

    >Jak to napisałeś - szukają frajerów. Oczywiście jak się stawię w
    >oddziale to natychmiast mam propozycję KK, kredytu od ręki. Zawszę
    >wówczas mówię, aby mi przedstawić propozycję depozytu. Milkną. ;-)

    Mille dzwoni i namawia na lokaty. Na 2.1% :)
    Mbank tez dzwonil i namawial ... nie pamietam 1% czy 1.5% :-)

    >Tym bardziej nie zacząłbym od zadłużania się.

    Toz przeciez nie namawiam do zadluzania, tylko do wyrobienia KK.

    >To już chyba renta, co?

    Renta to chyba po pol roku ...

    >Zdaje się, że na zwolnieniu nadal wpływa wynagrodzenie.

    ale mniejsze. A jak na smieciowce to duzo mniejsze.
    A na dzialalnosci to jeszcze mniejsze ... i chyba o ile nie zabraklo
    ci kiedys na skladke w terminie.

    >Było mądrą żonę brać! A nie wzorem Marcinkiewicza i Izabell ;-)

    Mial mądrą zone, ale widac stara i brzydka :-)

    >Tylko przy takim bezrobociu jakie jest teraz... Czy naprawdę jest
    >problem - dla chcącego! - aby nie dało się znaleźć pracy przez pół
    >roku?

    Dobra prace.
    A w dobrej firmie proces zatrudnienia trwa trzy miesiace co najmniej
    :-)

    >To chyba nawet jakiś zasiłek się należy, czy coś takiego... Nadal
    >spływa 500+, nadal żona (chyba) pracuje...

    no tak niekoniecznie, skoro sa dzieci.
    I przedszkole tez kosztuje ... moze mozna zaplacic karta :)

    >Chyba jednak proponowałbym ograniczenie wydatków niż korzystanie z KK

    To jest wlasnie ograniczenie wydatkow ... gotowki :-)

    >wiedząc, że dług będzie przeterminowany (nie ma okresów
    >bezodsetkowych 3-6 miesięcy).

    na tych 10% odsetki przez 6 miesiecy nie beda duze.
    I nie bedzie to "dlug przeterminowany", bo przeciez splacasz kwote
    minimalna.

    >Wbrew pozorom nie każdy ma hipotekę na głowie.

    Ale dosc duzo. Albo

    >A nie lepiej iść na rower niż spędzać czas przy TVP Info?

    A po rowerze co ?

    Na telewizory :-)

    >Podobno hazardziści tak mają: bardziej raduje ich wygrana niż
    >przegrana. To nawet logiczne. Jeśli na 1 wygrana przykrywa 5
    >przegranych to przy stosunku 1:3 hazardzista czerpie radość, choć
    >zmierza do katastrofy.

    >Jeśli natomiast 1 przegrana bardziej boli niż 3 wygrane to
    >hazardzistą nie zostaniesz. Długów też miał nie będziesz. Aby być
    >szczęśliwym po prostu odnosisz sukcesy wobec porażek w skali 5:1.

    ale kto nie gra, ten na pewno nie wygra :-)

    >Czyli nawet za usługę nie zapłacisz kartą... No widzisz... Ciężko te
    >pieniądze wydawać...

    Ale jak bedzie fajna promocja, to moze zmienie :-)

    >Tak. 15-dniowych. I nikt nie mówi, że 100% oszczędności.

    a widzisz - masz buforek na rozne wydatki.
    To ja mam mniejszy, bo drugi buforek mam na KK.

    Poza tym 15-dniowe na 1.9% ... toz to czysta strata a nie zysk :-(

    >Ja nie finansuję pracodawcy podróży służbowych pracowników. Nie płacę
    >też za ich pensje, telefony, biuro czy co tam. W ogóle mam tak
    >dziwnie, że uważam, iż za pracę należy się pensja pracownikowi. Że
    >tak powiem... Odwrotny kierunek przepływu niż u Ciebie.

    Alez uwazamy tak samo.
    Tylko ja nie widze problemu "pozyczenia" pracodawcy drobnej kwoty.
    Za hotel, za paliwo do sluzbowego samochodu, czy za drobne zakupy.

    >Tak, wszelkie składki są za to płacone.

    Nie, bo sie nie naleza.
    Nalezy ci sie dieta i zwrot ewentualnych wydatkow delegacyjnych.
    I podatku od tego nie ma, wiec lepiej z pensja nie mieszac.

    >Chodzi tylko o to, że dostaję gotówkę do ręki, a nie na konto.

    A ja na konto, po co mialaby sobie ksiegowa brudzic rece pieniedzmi
    :-)

    >Ciekawy punkt widzenia. Dla odmiany hipoteczni mówią: "mieszkam na
    >swoim". Kiedyś był nawet taki program dopłat "Rodzina na swoim".
    >Jakoś nie mają poczucia, że to kupione za pieniądze banku, zatem nie
    >ich. ;-)

    A kto wpisany w KW ? :-)

    >Co ciekawe - frankowicze chętnie by oddali mieszkania, skoro nie ich,
    >ale bank ich nie chce... Zatem... czyje to to jest? ;-)

    O to to to :-)

    >>> Haha... Jakbyś sprzedał po 4,275, a kupił za 4,25 to miałbyś zysk
    >Trzeba było słuchać, gdy sugerowałem ;-) Dziś byś był na zero. Zero
    >to nadal nie strata.

    No wlasnie - pare godzin przespane i zero.
    A teraz sprzedac czy trzymac ?

    >Ale dziś wielki dzień - o 20:00 FED. Kupa pieniądza znowu do
    >zarobienia. Czekaj - zerknę na złoto. Zerk: 1430. Znowu stoi.

    Mow lepiej - kupowac dolary, czy sprzedawac ?
    czy czekac do 20:01 i isc za trendem ?

    >Mylisz się. Hazard opiera się na równych prawdopodobieństwie. W
    >skrócie: prawdopodobieństwo wypadnięcia od 1 do 49 w lotto jest takie
    >samo. Podobnie liczby w ruletce, czy oczka w kościach.

    Alez skad rownym - w pokerka mozna grac, kombinacje obstawiac.

    >W przypadku inwestycji w grę wchodzi także pewna wiedza. Pewnie
    >dlatego ekonomię uważa się za naukę, a hazard niekoniecznie.

    Jak to ktos mowil - gdyby ekonomia byla nauka scisla, to by na swiecie
    biedy nie bylo :-)

    Ja tylko o tym, ze akurat na walutach to zebys zarobil to ktos musi
    stracic.

    Na zlocie akurat podobnie, ale dlugoterminowo zapewne utrzyma wartosc

    >Sęk w tym, że nadal nie zarobiłeś.

    Co nie przeszkadzaloby mi sie cieszyc :-)

    No i ciagle mamy temat z poczatku ... czy jak zarobiles w zlotowkach,
    to aby na pewno zarobiles ? :-)

    >W ogóle nie płynne. No chyba, że podgrzane do pewnej temperatury. ;-)
    >A tak serio - walutą się obraca, zatem generuje zysk. Gdybyś kupił
    >USD po 3,80 to dziś byłbyś tylko 4000 zł ze 100.000. Jakoś... w 2
    >tyg.? Nie należy zapominać, że miałbyś też 1,2% rocznie.

    Na lokacie w Mille ?
    1.2% dodadza ... a jak kurs spadnie, zamiast wzrosnac ? :-)

    >To różnie. Zakładam sobie jakiś cel.

    >To proste. Mogę założyć, że sprzedam, gdy kurs wzrośnie o 5 gr. Będę
    >czekał ok. miesiąc, może dwa. Mogę, że o 10 gr. Wtedy może być i pół
    >roku, a nawet rok. Ale mogę o 1 gr. (tzw. skalping) i wtedy... jutro
    >;-)

    Ale gdzie wtedy pieniadze czekaja - w kantorze/gieldzie, czy
    bezpiecznie w banku ?

    5gr na forexie to w 4 dni bylo..

    >Pytanie co lepsze: jedni wolą dynamikę, inni rzadziej, a konkretniej.

    Na dynamice mozna sie przejechac, na konkrecie mozna sie przejechac
    konkretnie :-)

    J.