eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiTakie bogacze, a kredyty frankowe biorą. › Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.mixmin.net!a
    ioe.org!.POSTED.mDowZNWX8DiDVhM3AhgHEQ.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 31 Jul 2019 16:29:10 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 55
    Message-ID: <qhs8kd$1bv2$1@gioia.aioe.org>
    References: <qgtn58$vru$1@news.icm.edu.pl>
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org>
    <rlibnd00hg4a.80swkrblw8ah$.dlg@40tude.net>
    <qhn0ab$1c78$1@gioia.aioe.org>
    <5d3f1772$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhn6s6$du1$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhnnsk$rna$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <qhotl7$1o47$1@gioia.aioe.org>
    <5d4022fd$0$539$65785112@news.neostrada.pl> <qhpd4e$f53$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <2qbafiy3r6ss$.1g935iy1xba83.dlg@40tude.net>
    <qhrevb$1l21$1@gioia.aioe.org>
    <ctasdiu62vtz$.3htsynjhlo8c$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <qhs633$vlb$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: mDowZNWX8DiDVhM3AhgHEQ.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.8.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:644456
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-07-31 o 16:14, Krzysztof Halasa pisze:

    > Dobra dobra, ono wcale nie było takie jak w PRL. Jedyny punkt wspólny to
    > brak pasteryzacji.

    Masz rację. Ta nowa nokia 3310 też jakby mało ma wspólnego z pierwszym
    modelem. Niemniej - widać, jak niektórzy producenci próbują grać na
    sentymencie.
    Buty RELAX podobno też się pojawiły ;-)

    > Ja nie mam żadnego sentymentu do PRL (może do jakichś elementów), ale
    > namiot, rower itd. wcale nie były typowe dla PRL.

    Myślę, że "marka" Wigry 3 była wówczas... może nawet teraz... bardziej
    rozpoznawalna niż Geant.
    A bydgoska firma Romet?

    To były produkty o wiele bardziej wywołujące emocje, by nie powiedzieć
    pożądanie, niż dzisiejsze.

    Wiesz jak trudno było
    > kupić namiot i rower (w szczególności w okolicach roku 1980)?

    Może tak to jest, że gdy coś przychodzi trudniej to się to bardziej ceni?
    Okolice '80 to wiesz... blisko stanu wojennego - raczej "specyficzny"
    okres. Myśląc PRL mam na myśli 2 połowę lat 80. lub 70.

    A wiesz... Komedie typu "Seksmisja" czy "Vabank" też mnie jakoś bardziej
    śmieszą niż "Planeta singli", "Testosteron" czy tam te romantyczne dziś.

    Obawiam
    > się, że na Zachodzie namioty, rowery itd. były bardziej popularne niż
    > w PRL.

    A jednak Zachód bardziej się kojarzył z dobrym samochodem, dużym domem
    (najlepiej z basenem), podróżami, hotelami itd. Mam wrażenie, iż wizja
    Zachodu to niekoniecznie rodzina z rowerem, sakwami, na wycieczce.

    > Autobusów nie lubię, ale pociąg? W PRL to była porażka, teraz jest
    > względnie dobrze.

    Nadal ogrom taboru (szczególnie Przewozy Regionalne) pamięta PRL. I to
    lata 70.
    Oczywiście świat się zmienia i nie oczekuję jakości z tamtych lat.
    Pewnych priorytetów. Wtedy pociąg był tani. Dziś także jest. Pociąg w
    PRL to podstawowy środek transportu i zniechęcanie do aut (na talony,
    zapisy itd.). Dziś idziemy w podobnym kierunku - zniechęcanie ma nieco
    inny charakter (głównie finansowy).

    W czasie strajków w Trójmieście SKM jeździło, bo to kręgosłup
    Trójmiasta. A ludzie jeździli nie tylko do pracy, ale też do lekarza, na
    zakupy itd. Dziś to wraca. W 2018 r. Szybka Kolej Miejska przewiozła 42
    218 tys. pasażerów. 4 lata wcześniej 37,7 mln.
    Podobnie w Warszawie widzę tendencję do korzystania z komunikacji (na
    czele z metrem) niż auta.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1