  • Data: 2010-06-15 11:00:36
    Temat: Re: Tusku w Sandomierzu oberwał w ryja
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:hv6ciu$hgv$1@inews.gazeta.pl...

    > "Przemek" hv5h9m$eh9$...@n...onet.pl

    [ciach]

    Leszku ale napisales elaborat!!

    Ja sie z Toba zgadzam ze w Polsce aby wygrac w sadzie trzeba byc kims. Sam
    mam przyklad siostry ktora na procesie o odszkodowanie od kontrahenta
    (firmy) za zerwanie kontraktu i gdy przedstawiciel tej firmy publicznie w
    czasie rozprawy przed sedzina przyznal sie ze to jest ich wina ze zerwali
    kontrakt uslyszala w werdykcie ze wina jest rowna po obu stronach!

    Moim zdaniem to co opisales wynika z dwoch rzeczy:
    1) praktycznie ludzie z aparatu sprawiedliwosci (zwlaszcza sedziowie i
    prokuratorzy) sa bezkarni wobec prawa co wynika miedzy innymi z sitwowego
    charakteru wymiaru "niesprawiedliwosci". Wynika to praktycznie mym zdaniem
    np z braku konkursow na stanowiska sedziow i prokuratorow jak np w USA oraz
    uwolnienia tych zawodow w Polsce
    2) system ustrojowy polski jest polaczeniem dwoch "cech" - cech caratu i
    saskich czasow (przedrozbiorowych) oraz cech bizancjum czyli biurokracja
    nade wszystko.

    No i zgadzam sie z Toba ze to panstwo jest fikcja (z powodu tego jak dziala)
    Pozwolisz ze zakonczymy na tym te dyskusje bo jak o tym wszystkim mysle to
    mi sie kew juz zaczyna gotowac.

    Pozdrawiam
    Przemek