eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiVW Bank Direct - fatalna pomyłkaRe: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Date: Tue, 19 Oct 2004 19:29:53 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <cl3ivd$16l$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <ckr3bj$tcm$1@achot.icm.edu.pl> <ckrhj0$f92$1@inews.gazeta.pl>
    <ckru9c$9l8$1@news.onet.pl> <ckrvus$5tl$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@4...com>
    <cktgci$ede$3@achot.icm.edu.pl> <cktnj0$l3b$1@news.onet.pl>
    <cl2uj1$c4g$1@nemesis.news.tpi.pl> <cl3i1a$sdg$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: fideltronik.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1098207021 1237 213.25.149.162 (19 Oct 2004 17:30:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Oct 2004 17:30:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.8 (Windows/20040913)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <cl3i1a$sdg$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:320964
    [ ukryj nagłówki ]

    TomekD dnia 2004-10-19 19:15 napisał(a) co następuje:

    >>>Sposób działania systemu daje też (raczej przypadkowo) ciekawą
    >>>funkcjonalność.
    >>??? ja mam wrazenie że jest to celowe
    > Wydaje mi się że jest to efekt tego że VW działa off-line.

    Niekoniecznie. IMHO jedno nie ma z drugim nic wspólnego.

    > Czyli co jakiś czas uruchamiany jest proces sprawdzający oczekujące do
    > realizacji zlecenia i weryfikujący warunki wykonania.

    Tak może być również w systemie on-line :-)

    > O ile się orientuję np. w mBanku brak środków na realizację zlecenia
    > powoduje jego odrzucenie podczas pierwszej nieudanej próby.

    A tego nie wiem.

    > Jak pisałem taka mała zaleta systemu off-line...

    Zlecenia ponawiane są również w BGŻ Integrum (system on-line) oraz
    Pekao24. W tym pierwszym podczas "selekcji" przelewów przed każdą sesją
    Elixir (mniej więcej godzinę-dwie przed wysłaniem danych), a dodatkowo 5
    minut przed ostatnią sesją.

    Ale należy jeszcze zdefiniować, co to jest system on-line, a co off-line
    - myślę że to tylko "grupowa" umowa. Dla mnie system on-line to taki
    system, w którym skutki wszystkich operacji "widziane" są we wszystkich
    kanałach dostępu (wliczając w to karty). Warunek ten spełnia zarówno
    Pekao, jak i BGŻ. A jak system działa wewnątrz, to już inna rzecz.
    "Onlajnowość" nie determinuje sposobu selekcji przelewów do wysłania.
    Niezależnie od tego, czy system "pobiera" dane o oczekujących przelewach
    z podystemu obsługującego kanał WWW tuż przed wysłaniem przelewu, czy
    też te dane siedzą w systemie od razu po ich wklepaniu na stronie, to i
    tak trzeba sprawdzić, czy jest wystarczające saldo.

    Chyba że nie zrozumiałem, o co Ci chodziło...

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1