    From: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa Electron mBank płatność na Słowacji
    Date: Tue, 29 Mar 2005 16:19:41 +0200

    2005-03-29 16:04- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    Szymon, wyłuszczający(a) się następująco:

    > Zatem krzywdzący dla klienta. Blokadę ma od razu, a rozliczenie za kilka dni
    > i produkt może wyjść zdecydowanie drożej.

    Albo korzystny dla klienta, jeżeli kurs zmieni się na korzyść. Nie ma
    obowiązku, żeby kurs się zmieniał na gorsze...

    > Znów mała dygresja. Ostatnio płacę sporo kartą debetową jednego z banków.
    > Blokada natychmiast, rozliczenie w 2-3 dni. Ale zdarzyło mi się tankować na
    > Neste 2x już 4 dni temu i nie ma ani blokady, ani rozliczenia. Oczywiście
    > nie wątpię, iż zdejmą z konta - może nawet z datą wsteczną, ale jednak gdy
    > ktoś intensywnie korzysta z karty może mieć problemy w połapaniu się co już
    > rozliczone, co dopiero zablokowane, a co w ogóle nieuwzględnione. Takowy
    > chaos zwykle odbija się zawsze niekorzystnie na kliencie (niedozwolony
    > debet).

    Nie każdy produkt jest dla każdego. Jak ktoś nie daje sobie rady z
    kartą, nie powinien jej używać. Jest też wyjście pośrednie dla
    niezaawansowanych, ale kosztowne. Należy nabyć notesik i ołóweczek i
    skrzętnie wszystko notować
    Pragnę dodać, że karty płatnicze nadal nie są obowiązkowe.
    (ponieważ niektórzy potrzebują odrębnego zaznaczenia: ;-) )

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****