  • Data: 2013-06-12 21:02:57
    Temat: Re: Złoto?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jun 2013 19:16:23 +0200
    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > PKP rozrósł się do gigantycznych rozmiarów za czasów komuny, a od jej
    > upadku i zapanowania w Polsce gospodarki rynkowej cały czas się
    > kurczy, co dowodzi słuszności tego, co napisałem.

    I to, co napisales, to dowod na to, ze cypryjskie banki, jakkolwiek
    przerosniete by nie byly, nie poniosly miliardowych strat na greckich
    obligacjach i pozyczkach udzielonych w Grecji?

    A AmberGold? Z komuna nie ma nic wspolnego, lecz mechanizm dzialania
    mial podobny do cypryjskich bankow:

    - przyjmowal wplaty od klientow (jak cypryjskie banki),

    - kase inwestowali w nieudane biznesy - linia lotnicza, zloto, ktore w
    penym momencie zaczelo taniec (cypryjskie banki: greckie, umorzone
    obligacje, niesplacane pozyczki przez greckie przedsiebiorstwa i
    obywateli, zakupy aktywow po zawyzonych cenach, np. jakis bank w
    Rosji - 3x ponad wartosc),

    - az w pewnym momencie, mimo przerosniecia, skala strat byla tak
    ogromna, ze nie bylo mozliwosci, by to sie nie zawalilo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com