  • Data: 2013-06-12 21:58:33
    Temat: Re: Złoto?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jun 2013 16:16:07 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Uświadom sobie, że pieniądz jest tylko i wyłącznie
    >środkiem do podziału zasobów zgodnie z umiejętnością wykonywania
    >cenionej przez innych pracy (przyjmijmy, że udzielanie pożyczek oraz
    >inwestowanie to też praca). To tylko punkty w grze. A gra musi się
    >toczyć. Ekonomia musi żyć i ludzie z podejście "smoczym" (zgromadzić i
    >trzymać) są dla całości szkodliwi. Dlatego wszystkie obecne waluty mają
    >"wbudowaną" inflację - żeby zniechęcić do nieruchomego trzymania.
    >Pieniądz musi pracować.

    Wszystko byłoby super, gdyby się nie okazywało, że co jakiś czas w tym
    "turnieju życia" drużyna państwowa zaczyna z 11 zawodnikami, ale jakoś
    tak w trakcie zawodów okazuje się, że jest ich 12 w tamtej drużynie.
    My podnosimy raban, negocjujemy, że od połowy sezonu też możemy
    12-tego wprowadzić, ale już parę meczów jesteśmy "w plecy". W kolejnym
    sezonie w drużynie państwowej jest "jakoś tak nie wiadomo dlaczego"
    13-tu i sytuacja się powtarza. A jak się okazuje, że po jakimś czasie
    biega po boisku 200 zawodników (+2 bramkarzy) i trochę niewygodnie
    czytać numerki na koszulkach, to się robi denomi... reformę rozgrywek
    znaczy się robi i ustala, że skreślamy zero i ze 101 robimy 11.
    Mi ta rozgrywka nie pasuje i przestawiam się na kibicowanie szachom
    :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski