    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 18 Dec 2019 04:58:00 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zmiana mBank Intensive na Pekao Świat Premium?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Żeby nie być gołosłownym to napiszę conieco o tym, co mam - a w ramach tych banków,
    które mam, również o tym, co sprawdzałem - w kontekście darmowości i jej warunków
    oraz ST (ew. apki).

    Do rozważenia santander.
    Jedyne zawracanie d4 przy darmowym "koncie jakie chcę" to ew. 5 transakcji
    miesięcznie dla darmowej plastikowej debetówki. Bankomaty CHYBA wszystkie darmowe
    (ale to sprawdź sam).
    Ale mają też darmowe debetówki HCE - a bankomatów pikaczowych coraz więcej.
    Alternatywa do bankomatów to blik (darmowe wszystkie obsługujące - więc już ponad 90%
    w PL) - plus unikalna możliwość tworzenia czeków blik w ST (a nie tylko w apce).
    Do tego premia - bezpłatne przelewy express elixir.
    Konto premium wymaga wpływu 10k/mc i daje wszystko darmowe (w tym express elixir).
    ST wg mnie całkiem niezły i prosty, jedynie trochę wkurza "pulpit" i niemożliwość
    zmiany strony startowej - ale i z tym można sobie dać radę.
    Apka prosta.

    Milek - konto 360 wymaga wpływu 1k/mc i 1 transakcji debetówką - wtedy jest 3*0,
    łącznie z blikiem. Debetówki HCE też są.
    Konto premium - wpływ 10k, wszystko darmowe.
    ST - tutaj też pulpit niepotrzebnie udziwnili, reszta prosta i przejrzysta.
    Apka OK.

    Citi - konto priority 3*0 za wpływ 5k/mc. Konto gold to już nieco wyższa półka.
    ST wg mnie głupawy, ale używać się da.
    Apka - przedziwna.

    inteligo - tutaj masz przede wszystkim stary ale jary ST. Oferta taka sobie, premium
    nie ma, a zwykłe wymaga obrotu 100zł/mc dla darmowej debetówki - i niestety nie ma
    alternatywy debetówki HCE (żeby mieć HCE trzeba mieć plastik), zaś darmowe bankomaty
    blik to tylko PKO i santander.
    Apka IKO - niezła.

    I jeszcze jeśli się szuka prostoty, to może być kantor aliora - choć może jednak nie
    do końca, bo ostatnio "popisali" się nowym ST, potrzebnym jak piąte koło u wozu oraz
    niestety popsuli debetówkę wielowalutową - była 3*0 w PL, a od 15 grudnia niestety
    już tylko 1 wypłata w miesiącu bezpłatna - i nie ma nawet alternatywy blik.

    Milczeniem pominąłem mBąk, bnp paribas, ideę (klonów nikomu nie polecam) oraz N26 i
    curve - poza tematem.

    Karty kredytowe to osobny temat, tutaj wg mnie przede wszystkim liczy się oferta,
    poza tym łatwość uzyskania - czyli przede wszystkim dostępność "ofert na klik",
    szczególnie dla prowadzących 1-os. DG - a sam ST to najmniej ważna sprawa, byle się
    dało co miesiąc wyciąg uzyskać.

    Niektórzy jednak wolą razem z kontem - choć to błąd, bo nie po to ma sie debetówkę i
    kredytówkę, by obie przestały na raz działać przy padzie lub serwisie jednego banku
    (inna sprawa, że jedna debetówka i jedna kredytówka to też mało - ja mam 16 ;).
    Ale zarówno oferta jak i dostępność do polecenia w santanderze, milku i citku.