eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Glenn <g...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie
    :)
    Date: Thu, 10 Jun 2004 19:36:39 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 41
    Sender: g...@o...pl@dial-962.wroclaw.dialog.net.pl
    Message-ID: <4...@b...pl>
    References: <v...@4...com> <ca93id$45n$1@news.onet.pl>
    <ca96f1$hr7$1@news.onet.pl> <ca9rp5$cpt$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dial-962.wroclaw.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1086888865 10411 217.30.133.200 (10 Jun 2004 17:34:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Jun 2004 17:34:25 GMT
    To: Robert Tomasik - praca <r...@p...onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.6b)
    Gecko/20031205 Thunderbird/0.4
    X-Accept-Language: en-us, en
    In-Reply-To: <ca9rp5$cpt$2@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:303300
    [ ukryj nagłówki ]



    >
    > Jeśli chodzi o artykuł, to najpewniej art. 286 kk.


    Możesz zacytować? Bo nie znam KK na wyrywki ;-))))


    >Bowiem wypłata gotówką
    > jednak wiąże się z kosztami dla REAL-a. Kosztami wynikającymi z tego, że
    > muszą zapłacić prowizję od transakcji, która nie doszła do skutku.


    A co to obchodzi klienta?


    > A czy
    > ktoś to będzie sprawdzał? No w sumie, to wystarczy podjąć próbę autoryzacji
    > takiej karty, by się przekonać, że istnieje.



    na jakiej podstawie? Przecież nic nie kupuję, więc ma podstaw do żadnych
    "prób autoryzacji".


    > Po za tym nie jest wykluczone, że REAL wystąpi do centrum rozliczeniowego o
    > anulowanie naliczonych prowizji od niezrealizowanych transakcji. Centrum,
    > rozliczeniowe zażąda jakiś dowodów i dostanie owe oświadczenia (bo po coś je
    > zbierają - pewnie już wystąpili o wypłatę i zorientowali się, że niektórzy
    > grają z nimi w kulki). Konieczność zwrotu prowizji, która w skali całego
    > marketu może być niekoniecznie znikomą kwotą może wyzwolić w osobach
    > odpowiedzialnych werwę i sprowokować ich do sprawdzenia, czy rzeczywiście
    > rzeczona karta jest już nieaktywna.


    Nie widzę możliwości do dokonywania przez CA jakichkolwiek sprawdzeń, a
    tym bardziej przez sklep. To zbieranie oświadczeń ma zapewne na celu
    zniechęcenie delikwenta, ale jak idzie w zaparte, to wątpię żeby mogli
    coś z tym zrobić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1