eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny? › Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
  • Data: 2005-12-09 21:23:32
    Temat: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Kaminski napisał(a):

    > http://www.sejm.gov.pl/prawo/konstytucja/kon1.htm
    > Art 220 pkt 2.

    Masz rację (nie wiedziałem, że to zapisano w konstytucji).
    Ale oczywiście to nie jest argument rozstrzygający
    (gdyby uznano, że to ma sens - konstytucję można zmienić).

    > czy mógłbyś wyjaśnić jak ty to rozumiesz, żebyśmy
    > 'nadawali na tych samych falach'?

    Sadze, że moje poprzednie wypowiedzi to wyjasnily.
    Kreowanie pieniądza powinno być podytkowane potrzebami
    gospodarki.
    (Nawiasem mówiąc - nie uważam, by była konieczna zmiana
    ustawy o NBP po to, by bank brał pod uwagę te potrzeby).
    Część pieniędzy ma charakter gotówkowy i pod potrzeby
    kreacji takiego pieniądza drukuje się banknoty lub bije
    monety. "Druk pustego pieniądza" to skrót myślowy.
    Pusty pieniądz powstaje, gdy jest kreowany bez uwzględnienia
    potrzeb gospodarki. Nie służy on finansowaniu pojawiania się
    towarów i usług na rynku. Może to uruchmoić gwałtowne
    procesy inflacyjne, których skutki są dobrze znane.

    Jurek