  • Data: 2004-06-02 11:16:06
    Temat: Re: e-pko --> inteligo :/
    Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Tak to wygląda w bankach w których masz offline synchronizację danych
    > między kartami a głównym systemem bankowym. W inteligo, mbanku i wielu
    > innych jest to online i przy autoryzacji jest sprawdzane saldo. Jest
    > to wbrew pozorom korzystne, bo możesz przelać kasę na rachunek karty i
    > po kilku sekundach tą kasą zapłacić czy wyjąć ją z bankomatu.

    ///zgadzam się z Tobą, ale muszę dodać żę procedura którą opisałeś nie ma
    (niestety) zastosowania przy dokonywaniu wypłat w innych sieciach, blokada na
    daną kwotę oczywiście powstanie w systemie autoryzacyjnym natomiast rachunek
    bankowy zostanie księgowo obciążony dopiero po spłynięciu obciążenia-czyli
    elixir odgrywa jednak istotną rolę :)

    > Czyli bank miałby wysłać Ci pocztą aktywną kartę i pin do niej. A za
    > parę dni byłoby pyszczenie że ktoś zrealizował transakcje a to
    > przecież nie ty i domagałbyś się żeby bank Ci oddał ukradzione
    > pieniądze. A skąd niby bank miałby wiedzieć kiedy Ty już dostałeś tą
    > kartę?

    ///źle powiedziałem; jednym listem poleconym ZPO powinna przyjść nowa karta a
    za parę dni w ten sam sposób powinien pojawić się PIN.