  • Data: 2018-12-19 09:49:55
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-12-19, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Popełniasz błąd że Twoją grupą reprezentatywną sa użytkownicy forów
    > Pomijając to ze to relatywnie mała grupa to są to ludzie interesujący
    > się finansami a więc o wiedzy trochę większej jak "miliony much" w postaci
    > ślusarza, nauczyciela czy operatora cnc.

    Ja przynajmniej swoją grupę mogę zweryfikować.
    I wiem też, że podobne zachowania przedstawiali mi znajomi
    doradcy którzy mieli różnych klientów.

    Tego fikcyjnego "ja i mój sąsiad ślusarz i fizyk jądrowy" sie nie da
    zweryfikować w żaden sposób.

    > Choćbyś nie wiem jak tupał nogami to tak niestety w większości przypadków
    > jest, było i będzie

    Ależ ja nie zamierzam niczym tupać. Po prostu oczekuję że będą ponosili
    konsekwencje własnych działań (lub braku własnych działań).

    > Ludzie nawet takie 30 letnie kontrakty podpisują bez zrozumienia

    Zgoda.

    > bo podpisują to w instytucji nadzorowanej przez Państwo które
    > to wielokrotnie ingerowało w tego typu umowy nakazując
    > wykreślenie pewnych zapisów klauzul itp

    A to już Twój niczym nie poparta teza. Brak czytania umów
    jest powszechny i nie dotyczy tylko umów bankowych.
    Uważam że korelacja którą usiłujesz tu przedstawić jest
    bezzasadna.

    > Różnica wiec jest taka że Ty piszesz jak być powinno
    > a ja pisze jak jest.

    Ty piszesz "jak jest" ale dorabiasz do tego szlachetną teorię
    o zaufaniu, a prawda jest taka że im się po prostu nie
    chce - niezależnie od tego czy to umowa ubezpieczenia,
    kredytu, telekomunikacyjna, energetyczna, czy inne.

    A po kredyt idą do banku, bo tylko tam mogą iść. A fakt że bank
    jest instytucją zaufania publicznego oznacza tylko tyle że podlega
    pod bardziej rygorystyczne przepisy i środki tam zdeponowane mają
    dodatkową ochronę państwa, a nie że nagle przestali tam pracować
    ludzie, a zaczęły istoty anielskie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com