  • Data: 2012-02-16 03:16:41
    Temat: Re: ile bylo warte X zl w roku 1984?
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" <p...@C...pl> wrote in message
    news:4f3ab0e9$1@news.home.net.pl...

    > Jeśli (a tak rozumiem wątek) chodzi o porównanie z dzisiejszymi czasami to
    > taki średni koszyk tamtych czasów chyba nie da jakiegoś współczesnego
    > odniesienia.

    Ja mam jedno ulubione porownanie - w 1945 było jakieś 20 mln Polaków, w
    1989 - 39 mln.
    Zaden system (budowany od zera) nie wytrzymałby takiego przyrostu
    naturalnego.

    > Problem z miesięczną pensją był taki, że po odjęciu tego, co na życie
    > (chleb, mleko, a szczególnie ocet jakoś dało się kupić), za resztę nie
    > było jak co kupić.

    Bez przesady - cukierki, konserwy i sery byly.

    > Do wartości każdego towaru luksusowego (pralka, odkurzacz, żelazko, meble
    > kuchenne) trzeba byłoby doliczyć mnóstwo czasu na ich zdobycie -
    > wilomiesięczne codzienne sprawdzanie się na liście kolejkowej.

    Tylko, ze takie żelazko działało 10 lat i więcej. Nie gniotsja - nie
    łamiotsja

    > Telewizor było łatwiej i taniej zmontować samemu niż kupić gotowy.

    Znasz kogoś, kto w 89 nie miał telewizora?