  • Data: 2014-04-18 07:49:04
    Temat: Re: karta na o?wiadczenie lub przeniesienie
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-18 07:05, J.F. pisze:
    > Nie - ty musisz przelac przed kazdym zakupem.

    Większym, np. wspomniany gdzieś TV. Tylko ile razy w miesiącu można
    kupować TV? ;-)

    > Ja raz na miesiac przed GP.

    Nie lubię, gdy coś muszę.

    > Nie mylmy dwoch rzeczy. Jedni moga miec depozyt na 3% dzieki kredytowi
    > na 0%.
    > Inni moga miec kredyt dlugoterminowy na 16%, bo potrzebuja kredytu.

    Rzeczywiście chyba istotnie mamy inne potrzeby. BTW - mBank właśnie mi
    zaproponował KK na kwotę 7x dochody. Oczywiście od ręki. A nie
    zastanawiało Cię nigdy dlaczego banki tak chętnie rozdają te KK? Bo że
    nie są instytucjami charytatywnymi to wiadomo...
    mBank też zwrócił uwagę, iż 80% limitu tej karty mogą mi za darmo
    przelać na konto i rozłożyć na jakieś tam raty.

    > Milion nie ma sensu, bo i debetowka ma swoj limit.

    Moja nie ma. "Do wysokości salda" mogę ciągnąć z bankomatu. Podobnie
    zakupy. Zatem wracam do sedna - mój limit na debetowej ustalam sam:
    kiedy chcę i jak chcę. Na KK ustala bank. Zerknij w link to zobaczysz,
    co może powodować KK bez limitu. Ta sytuacja nie miałaby miejsca w mojej
    debetowej, choć też jest bez limitu:

    http://polska.newsweek.pl/afera-dotyczaca-klubow-coc
    omo-policja-zatrzymala-piec-osob-spolka-event-kluby-
    nocne-kluby-go-go-newsweek-pl,artykuly,284157,1.html

    http://wyborcza.pl/1,75248,15819582,Stracil_milion_w
    _Cocomo__Sad__Ale_gdzie_tu_przestepstwo_.html

    > No i co - trzymasz miliony na 3% i przelewasz sobie po 100 zl przed
    > zakupami ? Mozna, ale niewygodnie.

    Mylnie założyłeś, iż moje przeciętne zakupy to 100zł. i przelewam przed.
    A do konta loguję się codzienne np. gdy schodzą mi lokaty (ping-pong w
    IB dla przykładu). Więc i codzienny przelew nie jest niewygodny.

    A jak internetu zabraknie, to bez
    > kolacji bedziesz siedzial ?

    Faktycznie nie rozumiesz.

    > Debetowka zeby byc uzyteczna wymaga na koncie pewnej kwoty, a ona
    > przeciez nie procentuje. Zreszta debetowke tez mam.

    I to nie jest prawdą. Meritum - wydatki tygodniowe powiedzmy 200zł.
    Wrzucam 1000zł na KO i ustanawiam przelewy co tydzień po 200zł. Procentuje.
    Ale można i tak: IB. Codziennie rano masz 20.000zł na karcie, pod koniec
    dnia zakładasz ping-ponga na kwotę niewydaną i następnego dnia masz
    znowu na karcie. Efekt - oproc. 4% dla środków niewykorzystanych.
    Oczywiście do 20.000 możesz uzupełniać.
    Getin - przelewam 800zł (bank płaci 1zł za otrzymanie na Skarbonkę). Mam
    tam sporo lokat, które spływają na konto zasilając z automatu kartę.

    Podstawowy warunek - niestety trzeba mieć gotówkę. Inaczej faktycznie
    tylko KK.

    > No to ja wiem ze nie wydam wiecej niz 3000, wiec musze trzymac 15k :-)

    Jeśli w istocie zakładasz codzienne wydatki 3000 to dobrze trzymać
    15000, bo długi weekend się trafi i zostaniesz bez grosza, gdy przez np.
    3 dni przelewy nie będą chodzić.

    > Zarty zartami, ale samochod trzeba zatankowac czasem i juz moze byc
    > 250zl potrzebne. A jak mi sie cos spodoba za 500 zl ?

    To nie żarty, a rozumowanie - umiejętność kształcona już w szkole
    podstawowej na sprawdzianie szóstoklasisty. Nawiasem mówiąc wiele zadań
    z matematyki dotyczy właśnie posługiwania się pieniędzmi.

    Jak mi się spodoba coś 2x przeciętny CODZIENNY wydatek to właśnie
    dlatego trzymam 5x przeciętny CODZIENNY wydatek na karcie.

    > A jak ci sie komputer popsuje to jak kupisz nowy ?

    Mam jeszcze służbowy i tablet. Wykonanie przelewu zajmie może całą minutę.

    > No dobra, mozna przelac w telefonie, mozna w pracy, mozna w kawiarence
    > (jeszcze takie istnieja ?).

    Nie mam takiej sytuacji, iż zepsuty komputer jest dramatem. Naprawiłbym
    pewnie w najbliższy weekend, a tymczasem używał innego. Z braku chęci
    rzucenia wszystkiego w danej chwili, a nie środków na koncie. Śmiem
    twierdzić, iż awaria auta nie powoduje u większości ludzi wyjechania
    nowym z komisu, a oddanie do naprawy. Zwykle zanim zostanie naprawione -
    przygotuję sobie stosowną kwotę. Bardzo chciałbym, aby naprawy wszelkie
    były tak szybkie jak zasilenie karty. ;-)

    > Przy 3% ? te 1500 zl na ror to hoho, mogloby 45 zl przyniesc po roku
    > ... tylko ze wlasnie dzieki KK nie musza lezec na ror, masz 50 dni
    > zeby je tm umiescic ...

    Prawie. Raz mówisz, że 1500 za mało, innym razem właśnie tyle podajesz.
    No ale dobrze. Dla 1500 "zarobię" 45zł. Wspomniany wyżej dyrektor w
    klubie nocnym też ma 50 dni, by umieścić tam blisko milion. Rozumiem, iż
    w Twoich oczach jego sytuacja jest o wiele korzystniejsza od mojej ;-)

    --
    Pozdrawiam