    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: koniec kserowania
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 12 Dec 2015 19:59:35 +0100

    Dnia Sat, 12 Dec 2015 16:55:31 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > gdzie sprawdzającym "dowód" był "kurier" tylko kilka tygodni po tym jak
    > w salonie tego samego operatora skserowano dowód w celu podpięcia pod
    > właściwą umowę. Wygenerowało to wystarczajace skutki prawne aby pojawił
    > się komornik. Dane w fałszywej umowie w 100% zgodne ze skserowanym
    > dowodem osobistym, wliczając w to nieudolną probę podrobienia podpisu na
    > wzór z dowodu, więc sprawca na 100% miał wgląd w ksero.
    >
    > Problem nawet nie jest w tym czy masz ksero dowodu. Problem w tym ze
    > masz komplet danych które Cie uwiarygodnią.

    Jaki by ten zestaw nie byl, to i tak go maja.
    No chyba, ze w dowodzie np 40-znakowy kod, i prosze podac 2-ga, 14, 28
    i 35-ta literke ... a ktore, to generowane losowo.

    > Zakładanie że wszyscy na około sa uczciwi jest naiwne.

    Ale zeby az tak ? Nieuczciwy pracownik, nieuczciwy kurier ... nie,
    kuriera chyba skresle, wcale go nie bylo.

    Teraz bedzie latwiej, skoro nie ma adresu w dowodzie.

    > Jest cała masa przekrętów z zaglądaniem
    > kurierów w dowód. Wystarczy że masz komplet danych z dowodu i wyrobisz
    > sobie "kolekcjonerski" dowód żeby 80% populacji nie widzialo żadnej
    > różnicy wliczając w to pracownikow bior od chwilówek.

    Ale do tego nie trzeba ksera oryginalnego dowodu. Cokolwiek wpiszesz.

    > A często nie
    > trzeba nic wyrabiać. 10% zysku dla kuriera zapewne załatwia temat
    > znacznie skutczniej.

    Taki kurier to imo szybko wpadnie - w koncu ktos skojarzy, ze cos za
    duzo ma takich przypadkow. Zreszta troche trudne do realizacji - jak
    zapewnic, zeby pismo z centrali dostarczal ten kurier co trzeba ?
    Rejonizacja ? To trafi potem do jednego komisariatu.

    A niekserowanie cos tu da ? dalej bedzie mogl twierdzic, ze widzial.

    Znajomej dowod ukradli ... wkrotce zaczely przychodzic wezwania za
    telefony i odbiorniki satelitarne.
    Nie wiem - dobrali podobna osobe, premia od sprzedazy przyciemnia
    wzrok, czy sobie dorobili dowod "kolekcjonerski" z innym zdjeciem.

    Akurat w tym ostatnim przypadku, to kserowanie by sie przydalo - widac
    ze nie ta osoba, widac sprawce. Choc z tym sprawca to bylbym ostrozny.

    J.