  • Data: 2009-12-24 05:32:37
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Gru, 01:22, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > Widac na poziomie uzytkownika domowego....
    > Jesli bys byl powazna firma lub mial cokolwiek wdrazac pod katem
    > bezpieczenstwa seciowego w duzych isntytucjach gdzie sa dokumenty o klazurze
    > niejawne to musial bys miec odpowiedni certyfikat.

    Tylko sektor prywatny praktycznie nie dysponuje dokumentami
    niejawnymi. Jedynie instytucje gdzie dokumenty niejawne wystepuja to
    zasadniczo isntytucje panstwowe. Dodatkowo w Polsce 90% obrotu
    informacjami niejawnymi to papier, nie wykorzystuje sie do tego
    zasobow informatycznych :) Technologia zabezpieczen tych informacji to
    papierowe koperty, drzwi plombowane referentka i szary woreczek na
    klucze deponowany w szafie pancernej ;)

    W biznesie, ktory nie wspolpracuje z Panstwem w zakresie np.
    obronnosci [zbrojeniowka ect.] przepisy o ochronie informacji
    niejawnych sa bez znaczenia strategicznego i wielu specow od IT-sec
    nie bawi sie w certyfikowanie w zakresie dostepu do informacji
    niejawnych.

    Sam mialem doczyneinia z ta przykra i smutna procedura - posiadam
    certyfikat, odpowiednie istytucje wyszkolily mnie, ze ho ho ;) Raz, ze
    praktycznie z mojego certyfikatu nie korzystam, dwa, ze z
    bezpieczenstwem informatycznym cala procedura i szkolenie miala
    niewiele wspolnego :)