  • Data: 2010-03-01 15:17:54
    Temat: Re: kredyt hioiteczny?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    BK <b...@g...com> writes:

    > Niesplacony kredyt to strata i koszt. Trzeba pokryc koszty
    > monitoringu, windykacji i rezerw. Odebranie mieszkania kredytobiorcy
    > trwa i kosztuje. Zwlaszcza przy przepisach dotyczacych eksmisji.

    A czesto jest po prostu praktycznie niemozliwe.

    > Dlatego w Polsce nie ma czegos takiego jak np. w USA czyli masowej
    > windykacji z nieruchomosci.

    W USA tez nie ma "masowej".

    Tam sytuacja jest nieco inna: tam taka inicjatywa nalezy do
    kredytobiorcy, ktory oddajac bankowi nieruchomosc pozbywa sie dlugu (+/-
    ostatnie straszenie pozwami za "strate banku", nie wiem jak sie to ma do
    praktyki, no i oczywiscie jest tez kwestia historii kredytowej).
    Ludzie oddaja np. domy (male, np. na Florydzie) warte w tej chwili np.
    $180k albo mniej (za tyle mozna kupic takie same), za ktore zaplacili
    pare lat temu $280k, bo suma pozostala do splaty jest wieksza od
    wartosci domu. To nie jest zadna windykacja.
    --
    Krzysztof Halasa