  • Data: 2008-10-12 22:29:43
    Temat: Re: kupować mieszkanie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Popławski <j...@i...pl> writes:

    > Ilość pieniędzy jaką trzeba wydać na mieszkanie.

    Jakies wirtualne mieszkanie w wirtualnym miejscu?

    > Bo niektórym wartość spadła do zera.

    Brak wystarczajacego zwiazku przyczynowo - skutkowego :-)

    > Ale nie każdy musi mieć własne mieszkanie! Przecież to zależy od tego, ile się
    > zarabia i w jakiej się jest sytuacji życiowej.

    No pewnie. Przeciez napisalem, ze mozna mieszkac z rodzicami.
    Zwlaszcza jesli ktos w ogole nie zarabia.

    Ale jednak sa ludzie, ktorzy chca miec swoje mieszkanie (oddzielne,
    niekoniecznie wlasne), i ktorych stac na to?

    > Nie wiem. Nie potrafię ocenić co będzie dalej. Nie wyobrażam sobie jednak, aby
    > ceny szły teraz w górę (chyba, że w wyniku inflacji).

    A wiec jednak wyobrazasz sobie? To juz nie tak zle.

    > Spodziewam się raczej
    > dwukrotnej obniżki, ale nie wiem czy za rok czy za trzy lata.

    Aha. Nie chcialbym Cie zmartwic...

    > Ale moje informacje są sprzeczne z Twoimi, więc to chyba normalne, że pytam o
    > źródło Twoich? Według moich informacji spadek cen mieszkań był
    > bardzo duży.

    Spadek cen mieszkan w Polsce? No nie wiem, w ciagu ostatnich kilku lat
    poszly w gore o 100% albo wiecej. W kazdym razie w mojej okolicy nikt
    mi nie sprzeda mieszkania za 2x tyle, ile ono kosztowalo na poczatku
    tego tysiaclecia. Za 3x tyle to bym mogl pewnie wybierac (nie jakos
    bardzo, ale w ogole byloby z czego) - tyle ze to sie cokolwiek droga
    impreza wtedy robi.

    > Inflacja jest sztucznie wyliczana, dlatego "raz większa raz mniejsza" nie musi
    > oznaczać mniejszego/większego wzrostu cen tylko manipulację koszykiem.

    Ale co to ma wspolnego z mieszkaniami?

    > Żywność taka jak mięso, w sklepach spożywczych, od września 2007 do września
    > 2008 na przykład.

    Widocznie w innych sklepach robimy zakupy :-)
    Tzn. nie twierdze ze nie zdrozalo - ale nie o 100%, moze o 30%.
    Latwiej moglbym porownac ogolna roznice w wydatkach tego typu, sa
    sumy na wyciagach.
    --
    Krzysztof Halasa