  • Data: 2009-10-20 19:55:08
    Temat: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Slavekk" <s...@g...pl> writes:

    > Na pewno tak nie napisali.
    > Banki ci niczego nie będzie oddawał bo ci niczego nie zabrał
    > Ta forsa JEST na twoim koncie.

    Rzekomo. Jesli jest, to niech ja bank wyplaci.

    > nie twoich ale i nie banku (zapewne).

    Jednak to bank odpowiada za bledy swoich agentow (organizacji karcianej
    i wszystkich, ktorzy dzialaja w jej imieniu).

    > Możesz przedstawić jakiś racjonalny powód żeby bank z powodu np.
    > uszkodzenia terminala w sklepie albo rozmagnesowania paska na skutek
    > twojej złej obsługi dawał ci SWOJE pieniądze?

    Nope, sa klienta.
    Bank ma obowiazek wyplaty odsetek ustawowych za czas uniemozliwienia
    klientowi dysponowania swoimi pieniedzmi. Precyzuje to KC. "Ale kto by
    sie tam sądzil o pare groszy", zwlaszcza ze bank za chwile zniszczy
    dowody.

    > Logika rządzi.

    Nope. Rzadzi silniejszy.

    > Nastąpiła awaria gdzieś "na trasie"

    Za skutki ktorej teoretycznie ma odpowiadac bank.

    > i nikt z uczestników procesu nie
    > da ci SWOICH pieniędzy

    Nikt tego nie wymaga przeciez.

    > dopóki nie będzie pewny że musi je dac bo jest
    > winien.

    Przeciez to jest chyba jasne, saldo > 0 => jest winien.

    Jesli przyjdzie obciazenie, to wtedy byc moze klient bedzie winien. Ale
    to tez tylko "byc moze".

    Zauwaz ze dla banku takie puste blokady na rachunkach biezacych to
    czysty zysk, nie musi placic odsetek i ma pewnosc, ze klient nie wycofa
    srodkow.
    --
    Krzysztof Halasa