eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - Blokada po nieudanych transkcjachRe: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
  • Data: 2009-10-21 11:18:09
    Temat: Re: mBank - Blokada po nieudanych transkcjach
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2009-10-21 00:27, Krzysztof Halasa wrote:
    > "witrak()" <w...@h...com> writes:
    >
    >> Zaraz, zaraz, czy aby na pewno ? We wszystkich znanych mi regulaminach
    >> banki zdejmują z siebie odpowiedzialność za problemy techniczne
    >> uniemożliwiające kontakt z bankiem.
    >
    > A co to ma do rzeczy?
    >
    Trzeba było zostawić to co z Ciebie cytowałem.
    napisałeś coś co jest zbyt daleko idącym uogólnieniem:

    > Bank ma obowiazek wyplaty odsetek ustawowych za czas
    > uniemozliwienia klientowi dysponowania swoimi pieniedzmi.

    W ogólności to jest nieprawda. Regulaminy (i o tym pisałem) zdejmują
    z banku odpowiedzialność za niemożność złożenia zlecenia, czy
    ogólnie - wykonania operacji, pozwalających złożyć dyspozycję, ergo
    dysponować swoimi pieniędzmi. *Tylko w niektórych* przypadkach jest
    inaczej.

    Zatem "to ma do rzeczy" :-)


    >> A stąd już tylko krok do
    >> stwierdzenia, że zepsuty terminal - sprawa klienta, czyż nie ?
    >
    > Nie.
    > Nie chodzi o to czy terminal byl zepsuty, czy nie - bank zdejmuje
    > z siebie odpowiedzialnosc za to, ze klient nie mogl zaplacic i to nie
    > jest problem.
    Drugie nie - OK, ale pierwsze to się nie zgodzę: gdyby system
    bankowy był przyczyną, to owszem, ale klient tego nie może
    udowodnić, i to w żaden sposób, a jeśli nie może udowodnić, to jak
    ma od banku to wyegzekwować ?

    >
    > Ale to zupelnie inna sprawa niz zabieranie klientowi jego pieniedzy,
    > jesli sie bankowi nie naleza (a tym jest w istocie taka blokada, bo
    > chyba nikt tu nie wierzy w to, ze ksiegowanie z jakas data cos zmienia).

    Jasne - ale polemizuj z tymi, co tak twierdzili, bo ja o tym nie
    pisałem.
    Co więcej, uważam że nieuzasadnione (a w opisywanym przypadku wydaje
    się to bezsporne) utrzymywanie blokad powinno skutkować odsetkami
    ustawowymi, a w razie strat następczych (np. niespłacona kk) również
    odszkodowaniem. I uważam też, że odsetki powinny należeć się z
    automatu, bez występowania o to: bank powinien być w każdym tego
    rodzaju przypadku zobowiązany zapłacić albo wskazać konkretne
    przyczyny, dla których nie miałby być odpowiedzialny za problemy
    klienta. Wtedy jakość usług poprawiłaby się bardzo szybko.

    A gdyby np. niezwrócenie nienależnej opłaty (nie mówię o
    jednostkowych przypadkach - bo wtedy trzeba bankowi pokazać, że coś
    sknocił) było działaniem niezgodnym z prawem, zagrożonym jakąś
    konkretną (a dotkliwą dla banku) sankcją finansową (powiedzmy w
    stylu % od przychodu - jak to jest w prawie telekomunikacyjnym), to
    banki same by pilnowały, żeby ich systemy nie "myliły" się zawsze na
    niekorzyść klienta.

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1