  • Data: 2010-06-25 08:49:18
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-25 10:10, Robert Kois pisze:

    > Elixir nie jest bazą danych.

    Ale o ile dobrze rozumiem, jest protokołem transmisji danych pomiędzy
    bazami.

    > Bzdura. Elixir nie służy do sortowania, wyszukiwania itp.

    Tak, do tego służy SZBD.

    > A on je psuje?

    Psuje.

    > Kto powiedział, że bank otrzymujący przelew ma trzymać dane
    > nadawcy w formie dla ciebie wygodnej?

    Powinien otrzymać w postaci, w jakiej są w bazach banków.

    > Banku odbiorcy dane nadawcy nie
    > powinny obchodzić. Bo i niby dlaczego.

    No jak dlaczego? Dlatego, że to istotne dane w transakcjach.
    Postulujesz, żeby je całkiem wycofać?

    > Ale widziałeś kiedyś jakąś bazę z prawdziwymi danymi klientów?

    Oczywiście.

    > Bo zabawny
    > pomysł, że podzielimy na pola: Imię, Nazwisko, Ulica, Miejscowość to możesz
    > sobie w gimnazjum stosować. Przelewy robią też firmy, robione też są z kont
    > wspólnych, niektórzy mają 2 imiona, niektórzy 3. I parę innych drobiazgów.

    No i? To przeszkadza na oddzielenie ulicy od miejscowości, a nazwy od
    tychże. Przecież nie wymagałem rozdziału imienia od nazwiska.

    > Jeszcze raz. Elixir nie jest do tego by ci się wygodnie dane sortowało.
    > Zrób sobie bazę danych klientów i sortuj po jednoznacznym numerze rachunku.

    Tego również mBank nie rozdziela.

    > To ci cvs z mbanku da (jak już rozdzielą pole z nadawcą od pola z tytułem
    > przelewu).

    I numerem konta odbiorcy. Aczkolwiek nadal to będzie wymagało
    specjalnego oprogramowania. Ale owszem, będzie już lepiej.

    > Chyba za głębokie dla mnie.

    Zauważyłem.

    Wyjaśnienie: Pisałeś coś o jakiś wogólach. Sporo osób o nich pisze w
    Sieci. Niestety nie umiem znaleźć definicji wogóli i są one dla mnie
    bytem obcym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek