  • Data: 2010-06-25 10:56:00
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-25 12:44, Robert Kois pisze:
    > A w każdym banku jest inaczej. Tu pole na 40 znaków tam na 80, tu najpierw
    > nazwisko, tam najpierw imiona. Jak już mówiłem to dałoby się bez problemu
    > zrobić ale nie do tego projektowano elixir. Działa - nie zmieniają. Swoje
    > zadania wypełnia.

    No to go źle zaprojektowano. Wystarczyło zaprojektować właściwie i już.
    I banki by je wypełniały. Gdyby Bank miał nie pasujące pola, to by się
    dostosował i już.

    > Niby dlaczego istotne? Numer rachunku jest wystarczający do identyfikacji
    > nadawcy.

    Nieprawda.
    Po pierwsze: Człowiek nie jest w stanie tego ogarnąć, a mozolne
    porównywanie jest szaleństwem.

    Po drugie: powiązanie 1:1 konta z kontrahentem to duże uproszczenie. To
    relacja często 1:n, a czasami wręcz n:n.

    > Nie. Ale nie widzę powodu by bank (odbiorca przelewu) przechowywał dane
    > nadawcy w takiej samej formie jak dane swoich klientów.

    A ja widzę. Choćby po to, żeby dać potrzebne narzędzie klientom.

    > No to po co komu taki podział?

    Opisałem. Dla zrobienia zestawień.

    > Nie masz łatwej metody ustalenie co jest
    > nazwiskiem, imionami, nazwą firmy, czy co tam sobie wymyślisz.

    Nazwa to nazwa. Owszem, podział na imiona i nazwiska byłby miły, ale
    rzadko przydatny, a jak piszesz, rodzący trochę więcej problemów. Choć
    niewiele.

    > Dane adresowe nadawcy przelewu imho nie powinny być przesyłane, bo nie są
    > potrzebne do identyfikacji nadawcy.

    Są. Czasami nadawca ma wiele oddziałów, wiele adresów etc.

    > Problem mbanku nie Elixiru.

    No to go zgłaszam.

    > Wystarczyło podkreślić i wytknąć błąd.

    No to przecież napisałem o jakie słówko mi chodzi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek