  • Data: 2010-06-25 12:08:10
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 12:56:00 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No to go źle zaprojektowano. Wystarczyło zaprojektować właściwie i już.
    > I banki by je wypełniały. Gdyby Bank miał nie pasujące pola, to by się
    > dostosował i już.

    Hehehehe.
    Jeszcze raz ci napiszę, celem eliksiru jest wymiana komunikatów
    rozliczeniowych. I to zadanie wypełnia

    > Nieprawda.
    > Po pierwsze: Człowiek nie jest w stanie tego ogarnąć, a mozolne
    > porównywanie jest szaleństwem.

    Ależ kto ci broni wprowadzić sobie dane klientów do bazy i identyfikować
    ich po numerze rachunku i powiedzmy nazwie (ja nadal uważam, że dane
    adresowe są w tym przypadku zbędne i nadmiarowe).

    > Po drugie: powiązanie 1:1 konta z kontrahentem to duże uproszczenie. To
    > relacja często 1:n, a czasami wręcz n:n.

    Zaczynasz powoli rozumieć, że prosto nie jest.

    > A ja widzę. Choćby po to, żeby dać potrzebne narzędzie klientom.

    Dla mnie potrzebnym narzędziem byłby natychmiastowy "eliksir" do wszystkich
    banków. Jakoś nie ma. Tak btw to ciekawe czy bank ma prawo przetwarzać
    takie dane kogoś kto nie jest jego klientem (ciekawe czy ustawodawca o tym
    pamiętał).

    > Opisałem. Dla zrobienia zestawień.

    Jakich zestawień? Skoro nie masz pewności co w danej nazwie jest i po czym
    ją sortować. Nie ma standardów.

    > Nazwa to nazwa. Owszem, podział na imiona i nazwiska byłby miły, ale
    > rzadko przydatny, a jak piszesz, rodzący trochę więcej problemów. Choć
    > niewiele.

    No to w czym problem? Jak już ci oddzielą tytuł przelewu to sortuj po całej
    nazwie.

    > Są. Czasami nadawca ma wiele oddziałów, wiele adresów etc.

    I jak rozumiem z różnych oddziałów dostajesz tego samego dnia przelewy o
    tej samej kwocie i nie masz jak tego zidentyfikować? Może poproś by ci
    numer faktury w tytule przelewu wpisywali, będzie prościej.

    --
    Kojer