  • Data: 2010-06-27 20:40:30
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

    > Ano. Dlatego najlepiej jakby bank udostępniał to w rozsądnej postaci
    > normalnej. O czym piszę od początku.

    Problem w tym, ze elixir to nie jest zadna baza danych, i nie moze byc
    w zwiazku z tym w zadnej postaci normalnej.
    W szczegolnosci, niezbedne jest kazdorazowe przesylanie danych obu
    stron (byc moze zmiennych).

    > A więc jeszcze raz: Czyli do synchronizacji danych pomiędzy bazami.
    > Niestety gubi część informacji zawartych w tych bazach. Co uważam za
    > bezsensowne, bo koszt niegubienia byłby zerowy.

    Ale elixir z zalozenia ma przenosic te dane, ktore przenosi, i innych ma
    nie przenosic. Np. ma z zalozenia nie przenosic takich rzeczy jak numer
    klienta itp.

    > Nie sądzę. Tam chyba jeszcze jakieś inne są ZONKi, skoro nawet pomiędzy
    > mBankiem a Multibankiem idzie eliksirem, choć to prawie że jeden bank.

    Skad informacja, ze idzie eliksirem?

    > Myślę, że tam jeszcze jakieś formalnoprawne są blokady, bo banki między
    > sobą ślą dane i te dane trzeba odpowiednio chyba przetworzyć jeszcze, bo
    > jak robię wewnątrz bazy mBankowej update i zmieniam stany kont, to
    > bankowo się nic nie zmienia.

    Dosc ciekawa koncepcja.

    > Ale już przy przelewie z obcego banku, one
    > jakoś pomiędzy sobą muszą to weryfikować oraz rozliczać prowizje i inne
    > pewnie duperele.

    Jesli juz dowiedziales sie o postaciach normalnych, to teraz moze czas
    na transakcyjnosc. BTW prowizje itp. to typowo sprawy wewnetrzne banku.

    > No i to robi. Tzn. niekoniecznie poczta i niekoniecznie w listach
    > nierejestrowanych (stąd ich nazwa), ale już np. kurier ma w bazie. Nawet
    > coraz częściej przez WWW możesz sobie sprawdzić kto i komu wysyłał i
    > nawet nazwisko tego, co odebrał.

    No i jak to tam wyglada w sprawie postaci normalnych?

    > Nie jest to konieczne. Stosując zasadę KISS i normalny tekstowy
    > protokół, można nie ograniczać rozmiarów lub ograniczyć je technicznie
    > na wartości na tyle duże, że będzie to pomijalne.

    To jakie wartosci zaproponujesz? Wez pod uwage, ze Eliksir nie powstal
    dzis.

    Brak ograniczenia? Co bedzie, gdy ktos wpisze np. terabajtowy tytul?
    --
    Krzysztof Halasa