eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank - pożegnanieRe: mbank - pożegnanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <554dda37$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <554f3cb6$0$13371$b1db1813$d2f06f9f@news.astraweb.com>
    <s...@p...org>
    <55511feb$0$2203$65785112@news.neostrada.pl>
    <555127f6$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <555226db$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <555242d7$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    In-Reply-To: <s...@p...org>
    Subject: Re: mbank - pożegnanie
    Date: Wed, 13 May 2015 09:43:03 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 85
    Message-ID: <55530089$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.130.139
    X-Trace: 1431502985 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8379 83.30.130.139:52228
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:612941
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
    On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> reklama by nie pomogła, bo nikt by nie chciał tego używać. :)
    >> Nie calkiem, bo mozna nie uzywac, ale konto zostawic :-)
    >Myślę że odsetek martwych kont jest zbliżony do odsetka
    >martwych kont wcześniej.

    tak naprawde to dopiero jakas jednolita oplata za karte/konto
    pokazalaby ktore banki klienci cenia najbardziej.
    A i to zafalszowane udzielonymi kredytami :-)

    >A tu ciekawy wywiad:
    >http://antyweb.pl/wywiad-z-michalem-panowiczem-czyl
    i-nowy-mbank-jako-duzy-projekt-it/
    >3A) A dostrzegli ? Jesteśmy już kilka tygodni po starcie więc można
    >pokusić się o pierwsze wnioski

    >Przede wszystkim po kilku tygodniach od startu serwisu liczba osób,
    >które zapisały się do nowego
    >mBanku, przekroczyła już 360 tys.! (A przecież w pierwszym okresie
    >udostępnialiśmy bank tylko
    >ochotnikom). Czy to dużo? To więcej niż w wypadku jednego z dużych
    >wdrożeń nowoczesnej bankowości
    >po ponad roku od startu. Czyli w mBanku zrobiliśmy to kilkadziesiąt
    >razy szybciej. :)

    Ale to niczego nie dowodzi.
    Powiedzieli ze jest nowe, to sie klienci zapisali, co w tym dziwnego.
    Zadowolenia z nowego systemu nijak nie pokazuje, chyba, zeby tak
    podsumowali ilosc sesji w nowym i starym u tych ochotnikow przez pol
    roku.
    Ja tam uzywalem na zasadzie "skoro i tak zmusza, to trzeba uzywac i
    poznawac".

    Mbank mial sporo klientow, wiec znow nie dziwne, ze nowy szybko zyskal
    setki tysiecy uzytkownikow, zapisanych, niekoniecznie zadowolonych.

    A odpowiedzial czemu wlaczali tak stopniowo ? Chcieli wychwycic bledy
    na malej probie, czy bali sie przeciazenia infolinii do tego
    nowoczesnego, intuicyjnego i zbierajacego najlepsze oceny uzytkownikow
    interfejsu ? :-)

    >Również liczba użytkowników mOkazji, naszego programu rabatowego,
    >osiągnęła poziom przeszło
    >200 tys., dzięki czemu jest to najszybciej rosnący produkt w historii
    >naszego banku, a być

    A to tez nic nie znaczy, jesli bank np nie mial innych ofert
    rabatowych.

    >może także najszybciej rosnąca oferta rabatowa w Polsce.

    Podali by raczej ile razy uzytkownicy naprawde z niej skorzystali.
    Jak oceniam - jedna z gorszych, tzn najmniej uzytecznych.

    >Do tego nawet tak eksperymentalna funkcja, jak mGra (grywalizacja),
    >jest odwiedzana
    >z częstotliwością stanowiącą 50 proc. ruchu na stronie głównej
    >serwisu. To znaczy, że
    >użytkownicy zaglądają tam bardzo często i w ten sposób poznają, jak
    >działa nowy serwis.

    Niestety, nie moge grywalizowac, bo mam alergie na fejsa :-P

    Polecam też kolejne pytanie
    "4) Jakie były główne priorytety tego projektu i w jaki sposób będą
    czy też są mierzone
    cele i tak zwane KPI"

    >A tu jeszcze techcrunch:
    >http://techcrunch.com/2013/07/20/mbank-and-the-futu
    re-of-responsive-banking/
    >Jasne, że jako pionierzy w tej dziedzinie nie ustrzegą się błędów,
    >ale IMHO
    >kierunek jest b. dobry.

    Kierunek nieintuicyjnych interfejsow, z ukrytymi opcjami ? IMO -
    bardzo zly.

    A tak z ciekawostek - konsultant telefoniczny zajety, prosze czekac,
    prosze czekac, prosze czekac - i tak 15 minut.
    A konsultant przez komputer dostepny. Wlaczam audio i rozmawiam jak
    przez telefon.
    O co tu chodzi ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1