  • Data: 2009-11-16 18:45:17
    Temat: Re: (nie)rezydent
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Tyle że problem powszechnie znanych osób, siedzących "na dupie"
    > zasadniczo w jednym miejscu którym nie można dostarczyć np. wezwania
    > istnieje. I to o tym chyba bardziej przedpiśca pisał, a nie o osobach
    > które zapadły się pod ziemię jak np. Stokłosa.

    Dodatkowym uzupełnieniem moich postulatów byłaby możliwość doręczania
    przez kuriera - z tym zastrzeżeniem, że od jak odbiorca odmówi
    przyjęcia, to niesie to za sobą takie same skutki jak doręczenie
    korespondencji. Przy obecnych przepisach taka możliwość jest tylko
    teoretyczna - należałoby to jakoś rozsądnie rozwiązać, choć przyznaję,
    że nie wiem jak... Niestety największy problem stanowi fakt, że kurier
    nie ma możliwości wylegitymowania adresata, a zatem jak tamten powie
    "nie" - to kurier nie może zbyt wiele zrobić. Nie bardzo może sporządzić
    protokół i stwierdzić w nim, że taki-a-taki człowiek odmówił przyjęcia
    korespondencji. :-(

    Swoją drogą jest na rynku miejsce dla firmy usługowej świadczącej
    "skuteczne doręczanie przesyłek". Wyobraźcie sobie, że do jakiejś
    "nieosiągalnej" osoby na parkingu podbiega ekipa, składająca się z
    policjanta i notariusza. Policjant legitymuje, notariusz doręcza
    przesyłkę, albo pisze protokół o odmowie przyjęcia. Możemy to tego
    jeszcze dodać gościa z kamerą, nagrywającego przebieg "doręczenia".
    Każdy sąd uznałby skuteczność takiego doręczenia (choć może być problem
    z zatrudnieniem policjanta w firmie...). :-)

    --
    MiCHA