  • Data: 2010-05-20 06:37:47
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    Am 20.05.2010 06:49, Pyrtek wrote:
    > Trochę upraszczasz. Inwestowanie na giełdzie, to inwestowanie w
    > gospodarkę. Przynajmniej w teorii. Ktoś ma pomysł na biznes, to na
    > giełdzie szuka na to środków, u ludzi, którzy liczą na to, że pomysł
    > zarobi, a oni przy okazji. Oczywiście ja też upraszczam, bo to tylko w
    > teorii. W tej teorii tak samo działają banki. Zanosisz tam swoje
    > oszczędności, na zagospodarowanie których nie masz lepszego pomysłu, a
    > bank z nich daje kredyt pomysłowemu geszefciarzowi.

    Tez uproszcze: jak wzrosnie gospodarka, gdy za 100 mln zl kupie akcje
    firmy notowanej juz na gieldzie? TPSA? KGHM?

    > Nieruchomości nie produkują dóbr. Rynek nieruchomości, jeśli rośnie -
    > musi się załamać.

    Wszystko, czym spekulujemy, z definicji moze sie zalamac.

    > Zauważ, że już tutaj zakładasz, że kapitał emerytalny powinien być w
    > dyspozycji jego twórcy, a akapit niżej temu zaprzeczasz.

    Czemu zaprzeczam?
    Nigdzie nie pisze, ze przyszly emeryt powinien miec mozliwosc
    _wczesniejszej_ wyplaty wypracowanych przez siebie srodkow. Bo ot,
    sasiad kupil telewizor 40 cali, wiec ja kupie taki 42 cale. Wyplace wiec
    z OFE. I flache na opicie tego.

    > No i ci powinni wymrzeć z głodu (dając przykład i motywację pozostałym
    > do innego działania), a nie rozmnażać się niczym tkanka nowotworowa
    > kosztem zdrowego organizmu społeczeństwa.

    Albo zmusic ich do oszczedzania na emeryture.

    Nie jestem pewnien, ze widok rozkladajacych sie zwlok na co drugiej
    ulicy powinien zastapic edukacje.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org