  • Data: 2010-05-20 13:15:36
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: Pyrtek <u...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski pisze:
    > Jesli za 100 mln kupie na gieldzie akcje KGHM czy inne TPSA (zamiast
    > wydac to na okazala rezydencje), jedynym efektem bedzie to, ze ta
    > rezydencje bedzie mial szanse zbudowac kto inny (no i biuro maklerskie
    > zarobi troche na prowizjach).
    > TPSA czy KGHM nie kupia nowych urzadzen czy kopalni, bo tych 100 mln po
    > prostu nie zobacza. Jedyne, co beda mogly (musialy?) kupic, to ryza
    > papieru na kolejny raport okresowy, informujacy o zmianach w akcjonariacie.
    Przecież kupisz te akcje od kogoś, kto już je miał, więc teraz on będzie
    miał ten sam problem "co zrobić ze 100MPLN". Prawdziwe inwestowanie na
    giełdzie, to kupowanie akcji z nowych emisji w nadziei na udział w
    zyskach tej czy innej S.A. Reszta, to spekulacja (może ta spółka będzie
    lepsza niż tamta?), a nie inwestowanie.
    Nie rozumiesz uproszczeń? Wszystko trzeba łopatologować?
    Chodzi o to, że kupno rezydencji, to "skonsumowanie" efektów swojej
    pracy (jakkolwiek rozumianej), a kupno akcji - to puszczenie pieniędzy w
    obrót.

    W poprzednim mejlu coś mi się urwało ze zdania: Wzbogaceni prezesi
    kupując nowe buty i meble dadzą zarobić szewcom i stolarzom. W kraju
    zrobi się lepiej.

    > Uczniowie tez najchetniej chodziliby na wagary, a "zmusza sie" ich,
    > "zniewala", "traktuje jak bydlo", "inwentarz gospodarski".
    > Chyba nie powiesz, ze uczniowie nie sa ludzmi?

    Jeśli rodzic nie wytłumaczył/dopilnował gówniarzowi, że trzeba się
    uczyć, to taka rodzina niech sczeźnie, zamiast mnożyć się jak króliki.

    Małolaty, dopóki nie zaczną samodzielnie na siebie zarabiać, są pod
    całkowitą władzą rodziców (także ich opieką, troską i
    odpowiedzialnością). Zły przykład. Prawo samostanowienia ma jednostka
    suwerenna i samodzielna społecznie i ekonomicznie.
    A przymus szkolny - trzeba znieść. Podobnie jak przymus szczepień,
    ubezpieczeń, jazdy w hełmie/pasach i parę innych.

    ... aż prosi się przytoczyć awantury małolatów sprzed 10 lat
    (lewicowych), którzy domagali się praw decydowania o tym, jakie reklamy
    mogą być do nich kierowane, bo oni chcą być świadomymi odbiorcami
    reklam. Szkoda, że nie chcą być świadomymi wytwórcami środków na zakup
    reklamowanych produktów.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek