  • Data: 2010-05-20 08:24:35
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    Am 20.05.2010 08:48, Pyrtek wrote:

    > Zamiast wydać tę kasę na "okazałą rezydencję"? Otóż - wtedy ta tpsa kupi
    > nowe urządzenia i usługi staną się lepsze albo tańsze. KGHM wybuduje
    > nowe kopalnie i do budżetu zacznie wpływać kasa z vatu, a do kraju kasa
    > z eksportu miedzi.

    Otoz mylisz sie w tym, co napisales.

    Jesli za 100 mln kupie na gieldzie akcje KGHM czy inne TPSA (zamiast
    wydac to na okazala rezydencje), jedynym efektem bedzie to, ze ta
    rezydencje bedzie mial szanse zbudowac kto inny (no i biuro maklerskie
    zarobi troche na prowizjach).
    TPSA czy KGHM nie kupia nowych urzadzen czy kopalni, bo tych 100 mln po
    prostu nie zobacza. Jedyne, co beda mogly (musialy?) kupic, to ryza
    papieru na kolejny raport okresowy, informujacy o zmianach w akcjonariacie.

    Zakladam, ze 100 mln nie zostaly wydane na _nowa_ emisje akcji, bo to
    jest kropla w morzu calkowitych/calorocznych obrotow gieldy.

    Wiec, w uproszczeniu, jak mam zrozumiec to zdanie, ze "inwestowanie w
    gielde, to inwestowanie w gospodarke"? ;)

    (...)

    > Otóż tu się różnimy radykalnie.

    Zawsze masz wybor - mozesz wyjechac np. do Brazylii. Rozlegle fawele
    powinny juz dawno zmobilizowac kazdego obywatela tamtego kraju, aby
    "wzial sie do roboty", czyz nie?
    Jak Brazylia nie odpowiada, proponuje pobyc jakis czas w Kalkucie - tam
    jeszcze bardziej widac, ze wymieranie z glodu wcale nie daje motywacji
    innym.

    > "Zmusić" - czyli zniewolić, potraktować jak bydło, inwentarz
    > gospodarski. A wszak człowiek podobno jest wolny.

    Uczniowie tez najchetniej chodziliby na wagary, a "zmusza sie" ich,
    "zniewala", "traktuje jak bydlo", "inwentarz gospodarski".
    Chyba nie powiesz, ze uczniowie nie sa ludzmi?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org