  • Data: 2010-05-20 06:48:45
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: Pyrtek <u...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Tez uproszcze: jak wzrosnie gospodarka, gdy za 100 mln zl kupie akcje
    > firmy notowanej juz na gieldzie? TPSA? KGHM?

    Zamiast wydać tę kasę na "okazałą rezydencję"? Otóż - wtedy ta tpsa kupi
    nowe urządzenia i usługi staną się lepsze albo tańsze. KGHM wybuduje
    nowe kopalnie i do budżetu zacznie wpływać kasa z vatu, a do kraju kasa
    z eksportu miedzi. Wzbogaceni prezesi
    Jeśli będziesz je trzymał w banku, to też coś-w-tym stylu nastąpi, ale
    więcej pijawek po drodze się przyssie.
    Oczywiście to też mocno uproszczona teoria.

    > Albo zmusic ich do oszczedzania na emeryture.
    >
    > Nie jestem pewnien, ze widok rozkladajacych sie zwlok na co drugiej
    > ulicy powinien zastapic edukacje.

    Otóż tu się różnimy radykalnie.
    "Zmusić" - czyli zniewolić, potraktować jak bydło, inwentarz
    gospodarski. A wszak człowiek podobno jest wolny.

    Edukację, tę reżymową - powinien zastąpić jak najbardziej, bo to jest
    właśnie "prawda czasu": Jeśli o siebie nie zadbasz sam, to zginiesz
    marnie, a nie "reżymowa edukacja", która mówi "państwo jest dobrym
    wujkiem który każdemu daje wg jego potrzeb biorąc na to z nieba" .

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.