    From: z...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pralnia Ojca Dyrektora
    Date: Tue, 02 Mar 2010 19:01:42 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    Oj kolego, kolego, masz chyba jakies stany maniakalno-depresyjne

    Jedyne co skrytykowałem, to pychę i arogancję Łojca Dyrektora,
    domagającego się extra traktowania.

    Zarzucasz mi "oszczerstwo" jako jedyny argument wskazując tytuł
    newsa (gdyż treści już nie mogłeś się przyczepić).
    A sam popełniłeś oszczerstwo które mi zarzucasz,
    poprzez publiczne zadanie tzw. "pytania lepperycznego":

    > 4. czyzbyś był jednym z tych oszustów, skoro tak cię zaniepokoiło ?

    oczywiście, ścigać Cię nie będę, bo nie masz waść zdolności honorowej

    A odpowiadając na pytanie kolegi wprost, napiszę, że
    złożenie zawiadomienia o przestępstwie uważam za właściwe oraz
    za właściwe uważam także umieszczenie w tej samej celi więziennej
    przestępcy okradającego radio Maryja i innego, okradającego np.
    stoczniowców i ich rodziny. Prawo jest równe dla wszystkich...

    Zanim kolega oburzy się gdy wyczyta w jakimś innym newsie że
    Łojciec Dyrektor jest "rezydentem" wyjaśniam że słowo to NIE MUSI
    oznaczać rezydentów mafii ani rezydentów obcych wywiadów, ale
    w bankowości oznacza obywatela polskiego zameldowanego w Polsce
    na pobyt stały (i pan Tadeusz Rydzyk w tym sensie _jest_ rezydentem)

    Podobnie słowo "pralnia" użyte przeze mnie, ma kilka odcieni
    znaczeniowych, m.in. tak nazywane są w bankach jednostki
    organizacyjne które _przeciwdziałające_ praniu brudnych pieniędzy.
    Poza tym, w komentowanej przez Ciebie wiadomości napisałem, że
    Wzbogacone będą zapewne kwerendy pralniowe, a zatem Łojciec
    Dyrektor nieświadomie i niechcący przyczyni się do poprawy stanu
    praworządności w Polsce bo z uwagi na jego nieuzasadniony atak
    histerii być może ktoś przy okazji ręcznego oglądania przelewów
    na jakąś tam zupełnie inną fundację X wykryje jakies przestępstwo.

    Przypuszczam, że mBank nie otworzył żadnego konta dla radia Maryja.

    Zapewne właścicielem trefnego rachunku jest osoba fizyczna,
    jakiś tam "pan Zenobiusz Kurdupelski" np. :) albo co jeszcze
    bardziej prawdopodobne, pan Zenobiusz jest uczciwym emerytem
    któremu zły człowiek ukradł dowód osobisty na potrzeby oszustwa
    a po użyciu "uczciwie oddał" np. odsyłając go pocztą.

    Przypuszczam że radio Maryja poniesie stratę nie tyle z uwagi
    na działanie oszusta co z uwagi na histerię Łojca Dyrektora.

    oceniając sprawę swoim racjonalnym umysłem nigdy nie wpadłbym
    na pomysł, jakoby kilka lewych wpłat mogło zniechęcić słuchaczy
    do wpłacania. Taka sugestia jest bowiem statystycznie równie sensowna
    co pytanie "czy wiedza o tym, że banknoty NBP są podrabialne
    i wśród setek milionów banknotów na pewno istnieją banknoty
    fałszywe, zniechęca Cię do robienia zakupów w biedronce?

    Gdyby ojciec Dyrektor poskromił swoją pychę, mBank wyjaśniłby
    sprawę tak że nikt by o tym nie wiedział. I finanse radia by nie ucierpiały
    ale skoro Ojciec Dyrektor sam sugeruje ze słuchacze powinni poczuc się
    zniechęceni, to niech potem się nie dziwi jeśli tak się właśnie stanie.
    Tutaj się kłania znajomość podstaw psychologii.

    Kolejna kwestia: nawet nie wiem jak skomentować dowcip kolegi,
    że mBank ulegając mafijnemu szantażowi "przyznał się do błędu".

    To jest równie sensowne co twierdzenie że właściciel sklepiku płacący
    mafiozom "za ochronę" poświadcza tym samym że "ochroniarze" są uczciwymi
    przedsiębiorcami (bo przecież gdyby tylko chciał, "mógł iść na policję",
    a skoro tego nie uczynił, widocznie płacenie mu odpowiada, nieprawdaż?)

    Uważam, że mBank jest całkowicie niewinny, podobnie, jak w przypadku
    ewentualnej strzelaniny w kościele proboszcz będzie niewinny nawet jeśli
    udowodnię mu że przy wejściu do kościoła nie zainstalował wykrywacza
    metali i nie zatrudnił ochraniarzy obmacujących wszystkie wchodzące do
    tego kościoła kobiety. Po prostu, msza świeta jest spotkaniem o takim
    charakterze, że (w przeciwieństwie np. do meczów piłkarskich) na co dzień
    nie ma potrzeby rewidowania wszystkich wchodzących i wychodzących.

    a jeżeli nawet jakaś świrnięta nieobmacana przez ochroniarza kobieta
    wniesie do kościoła broń i zacznie strzelać do przypadkowych ludzi,
    to winna będzie tylko i wyłącznie ona jako sprawca a nie proboszcz...

    Podobnie, na co dzień nie ma potrzeby ręcznego weryfikowania danych
    beneficjenta, co więcej uważam że banki działające szybko i bez zbędnej
    zwłoki są polskiemu społeczeństwu potrzebne tak samo jak kościoły
    bez wykrywaczy metalu.