eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiszacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucieRe: szacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucie
  • Data: 2010-01-21 22:07:26
    Temat: Re: szacunkowo - splacac kredyt w pln czy bezposrednio w walucie
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Sito pisze:

    > Rozwaz dobrze ta decyzje, bo za 5 lat jak Polska zostanie bankrutem i kurs
    > eur czy chf poleci powyzej 5 zl, to mozesz tego baardzo zalowac.

    > Kredyt masz uruchomiony po kursie kupna, a splacasz po kursie sprzedazy.
    > Wszystko zalezy jaki masz kantor i w jakiej walucie splacasz. IMHO,
    > zazwyczaj bardziej oplaca sie gotówka, zwlaszcza jesli kupisz ja przez
    > serwisy internetowe a nie w kantorze. Upewnij sie tez w swoim banku, jaka ma
    > obsluge walutowa, bo niektóre wynalazki przyjmuja np. tylko 100 ojro, a
    > reszte zawsze dostaniesz w pln. Czyli tak czy siak Cie wydymaja na kursie
> [...]
    Nie jest tak, żle.
    Citi, Alior i DB dają dobre kursy. Najlepiej wychodzi w DB z ym ze
    promocyjny zwrot jest po ok. m-cu. Kurs wychodzi tam blisko średniego NBP.
    Np. dzisiajeszy średni NBP to 2,7626 a w DB kupowałem po 2,8620, do
    zwrotu będzie 4% z tego czyli wyszło po 2,7475, z tym że na zwrot chwile
    poczekam.
    W Citi przelewy gratis, w Aliorze po 5 zł, w DB jeden gratis.
    Sprawdzić należy ew. banki pośredniczące.
    Kantory też ok ale właśnie z niskimi nominałami są problemy. Przelewm
    wygodniej bo co do grosza/centa.