eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankireklamacja w Inteligo - długieRe: =?windows-1250?q?Re:_reklamacja_w_Inteligo_-_d=B3ugie?=
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: =?windows-1250?q?Re:_reklamacja_w_Inteligo_-_d=B3ugie?=
    Date: Mon, 19 Mar 2007 15:19:05 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <m...@m...localdomain>
    References: <1...@y...googlegroups.com>
    <d...@4...com>
    <1...@e...googlegroups.com>
    <a...@4...com>
    <1...@n...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: cqp187.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1174313988 24488 83.31.247.187 (19 Mar 2007 14:19:48
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Mar 2007 14:19:48 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:qOkB+Y55nbXWOz7TRiw2+rk1xSo=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:410514
    [ ukryj nagłówki ]

    p...@w...pl writes:

    > A tak odpowiedziała Visa:
    >
    > Chargeback is improper. This is a valid sale - a valid authorization
    > was obtained. A full CVV2/CVC2 match was received on the
    > authorization.

    Ciekawa jaka to Visa tak odpowiedziala? Moze niech podadza kto
    wygenerowal ta odpowiedz, bo nie przypuszczam, by VISA wspominala
    o CVC2, uzywanym przez (podobno) konkurencyjna organizacje.

    Podanie poprawnego CVV2 jest tylko dodatkowa informacja dla
    sprzedawcy - potwierdza, ze numer karty nie jest np. wylosowany
    albo przepisany z kwitu w sklepie, ale moze byc podpatrzony np.
    w sklepie albo uzyty przez nieuczciwego sprzedawce internetowego.
    W przypadku fraudu sprzedawca odpowiada dokladnie tak samo (czyli
    calkowicie), niezaleznie od CVV2.

    Jedynym wyjatkiem, gdy sprzedawca nie odpowiada za transakcje zdalne
    (ale to wcale nie znaczy ze odpowiada klient), jest taki, gdy
    sprzedawca ma dowod dostarczenia towaru itp. pod adresem posiadacza
    karty. Z tym, ze wymaga to weryfikacji adresu (AVS), a polskie banki
    tego nie udostepniaja.

    W skrocie - ta "odpowiedz Visy" jest bez sensu, bank nie powinien
    obciazac swojego klienta ewidentnym fraudem, powinien dokonac
    chargebacku (na szybko klikajac w google - z kodem 83 - Fraudulent
    Transaction - Card Absent Environment), na co sprzedawca powinien
    przedstawic: Invoice with ship to/bill to addresses, AVS results,
    ^^^^^^^^^^^
    CVV2 results if applicable, and signed proof of delivery.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No chyba ze bank postanowil okrasc swojego klienta, ale to wtedy
    chyba podpada takze pod kodeks karny i np. osobista odpowiedzialnosc
    danego pracownika banku.

    Jezeli bank bedzie sie upieral, ja zlozylbym zawiadomienie
    o popelnieniu przestepstwa przez bank. Moim zdaniem te pieniadze
    sa do odzyskania nawet bez cywilnego procesu.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1