  • Data: 2009-05-17 16:48:19
    Temat: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bradley.st pisze:
    > A to ja bym za to raczej obwinial firme. Rozumiem ze kolo sie zamyka:
    > Pracownik sie nie stara, bo nie ma sie jak wdrozyc i mu nie zalezy, a
    > bank nie inwestuje w pracownikow i nie zapewnia szkolen, bo po co, i
    > tak odejda po miesiacu albo dwoch? "Swietne" podejscie.

    No ale tak to wygląda. Zresztą bardzo podobnie jest wszędzie w Polsce.

    Często urzędnicy wydający decyzje i podejmujący istotne z punktu
    widzenia obywatela rozstrzygnięcia zarabiają mniej niż sprzątaczki,
    które sprzątają ich biura. W niektórych urzędach/ministerstwach rotacja
    jest na poziomie 80% rocznie (a te 20% to albo ludzie co chcą dobić do
    emerytury albo np kobiety planujące urlopy macierzyńskie).

    Ostatnio rozmawiałem z panią prof. jednej z państwowych uczelni wyższych
    (de facto aktualnie urzędujący rektor), która bardzo mi się żaliła
    ponieważ jej syn (doktor oceanografii) wyjechał z kraju do Niemiec,
    ponieważ w Polsce na uniwersytecie jako adiunkt zarabiał 1,4k PLN, a w
    Niemczech zarabia 5 razy tyle, tyle że w EURO (a więc zarabia łącznie 20
    razy tyle) - pracuje w jakiejś firmie zajmującej się ropą naftową.

    Firmy zatrudniające wiele osób (banki, sieci handlowe, Empiki itp.) nie
    szkolą osób, bo się to przy niskich zarobkach nie opłaca - i tak
    wiadomo, że pracownik prędzej czy później odejdzie to się w niego nie
    inwestuje.

    --
    Mithos