  • Data: 2009-12-20 00:23:13
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message
    news:hgjgrc$tfi$1@opal.icpnet.pl...

    > a w jaki sposob te przelewy wykonujesz, jak dlugo odbiorca czeka na kase?

    Jesli do tego samego banku to jest od razu, jesli do obcego to 3 dni.

    > oto linki:
    > http://www.natwest.com/personal/current-accounts/g6/
    rates-charges.ashx
    > (na samym dole = payments)
    > http://www.personal.barclays.co.uk/BRC1/jsp/brccontr
    ol?site=pfs&task=homefreegroup&value=13384
    > "Same-day transfer of money to another bank in the UK (CHAPS) - ?25"

    CHAPS to firma angielska, zrzeszajaca kiles tam glownie angielskich bankow.
    Ja nie wiem jak to dziala, nigdy z tego nie korzystalem. Na pewno nie
    wyslesz tak pienidzy do Polski, bo z tego co widze nid ma polkiego banku w
    CHAPS. Domyslam, sie, ze mialo to sluzyc szybkiemu transferowi goptowki
    (zakup akcji?) w latach poprzednich. Kiedy jeszcze e-banking raczkowal,
    CHAPS powstalo z tego co widze w 1984 roku i raczej dla zjadacza chlepa nie
    bylo przeznaczone.
    Ale mowie, nie wiem, nie korzystalem, popytam co i jak i napisze.
    Zdecydowanie nie jest to usluga standardowa.

    > oczywiscie, ze zlodziejstwo ale nie placisz kar tylko odsetki za
    > przekroczenie salda

    W UK nie ma odsetek sa kary ustalone z gory, zdecydowanie jest to
    przegiecie, bo byly przypadki kasowania kary 30 funtow za brak 1,5 funta by
    zrealizowac np. zlecenie stale. Jednak (he zawsze w UK jest jakies ale...)
    jak ktos byl dobry to ta kwote mogl latwo odzyskac, wystarczylo odpowiednie
    pismo - wim bo przerabialem osobiscie! Mi braklo 8 funtow (zagapilem sie)
    dostalem 25 funtow kary, po poltorej miesiaca kara wrocila na konto. teraz
    minimalna granica stosowania kary to 5 funtow, jesli jest brak 4.99 to bank
    nie da kary i oczywiscie tez nie ma odsetek.

    > 99% to transakcje on-line, raczej trudno wydac wiecej niz sie ma na
    > koncie, a jezeli sie uda (są sposoby) to placisz odsetki od "wejscia w
    > debet" az do splaty

    Naturalnie sa sposoby:)) Tu jak dobrze przykombinujesz, to zarobisz... Bo
    kara jest nalicza po dniu powstania debetu.... a nie w ten sam dzien. Wiec
    masz dzien na uzupelnienie konta... Np. weekend...
    Ale nie bedziemy wchodzic w szczegoly. jak sie spoznisz to kara jest
    naliczana na koniec miesiaca (w wiekszosci przypadkow) nie masz jej od razu
    ale dopiero na koniec, zaznaczone na wykazie comiesiecznym kiedy bedzie
    pobrana! Tez zlodziejstwo... wez odwoluj sie od kary powistalej dwa miesiace
    temu:( Jak sobie przegapisz dokladna analize wyciagu.

    > mowie o sytuacji, ktora miala miejsce kiedy za 1 GBP mozna bylo otrzymac
    > ok. 1,4-1,5 EUR...generalnie znajoma byla przerazona i przelicznikiem i
    > oplatami jakie poniosla w zwiazku z ww. platnoscia

    Ale na to moglo miec wplyw kilka warunkow, sklep, czy punkt w ktorym
    dokonano transakcji, banki przez ktore to przechodzilo... Ja mam dokladnie
    to samo uzywajac paypal, jest taka hustawka przelicznikow, ze nikt tego nie
    wie jak dziala. Najgorsze jest to, ze oni ci zmieniaja kursy online. Dlatego
    jak musze byc za granica uzywam gotowki. Karta to jedynie sprawa awaryjna.
    WOWCZAS KURS MNIE NIE DOTYCZY:))

    > normalna dla przecietnego brytola, ktory uwielbia obracac czekami, dla
    > mnie to ona jest przestarzała i tyle...na szczęście my etap czeków
    > ominęliśmy (są one b.rzadkie)

    Dlaczego:))?
    Czeki sa pomocne. Ja uzywam, np. place nimi za towary... nie widze nic
    zdrozenego.
    Mnie cieszy to, ze w porownaniu do Polski nie musz sprawdzac, gdzie co
    najtaniej gdzie za darmo, w tym banku mam bo karta za darmo w tym bo
    przelewy, w tym bo to w tym bo tamto. Ja wiem, ze tu w UK mam wszedzie
    wszsytko za darmo....:))) (mowimy o kontach bankowych typu ROR)
    Nie potrzebnuje wiec sledzic co sie dzieje, kto podnoisi oplaty itp.
    Jak juz pisalem niejednokrotnie mi przelew natychmiastowy do obcego banku w
    niczym nie jest potrzebny...
    Wazne jest to, ze jest za darmo.

    > ps
    > w ktorym banku masz konto (jakie?) jezeli to nie tajemnica? zrobimy
    > porownanie

    Ok niech ci bedzie Natwest konto podstawowe, debetowe.
    W "zestawie": karta debetowa, czeki, oprocentowanie jakies tam, nawet nie
    wiem ile (pewnie sladowe - hehe), niewazne pominmy.
    Bankomaty w Uk nalezace do bankow darmowe, przelewy darmowe (nie CHAPS)
    platnosci za rachunki darmowe co jeszcze? Generalnie wszsytkie konta sa
    takie same! Nie kupuje zadnych dodatkowych ubezpieczen na dom i podroze
    zagraniczne... oczywiscie korzystanie przez internet, zlecenia stale,
    naprawde nie wiem co co mam napisac? Zastrzeliles mnie!;)
    Ps konto zwie sie: "current plus account"

    ps, milo, ze jest ktos z kim mozna pogadac powaznie:)