  • Data: 2009-12-20 00:51:13
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: Michal_Ko <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    pmlb pisze:

    [duże CIACH]

    > No to jakis postep... czekamy na darmowe konta:))) Nie wirtualne...

    > Napisalem wyzej - w tym, ze masz spelnic warunki, ja nie. Ja nie mam
    > zadnych warunkow...

    Krótko na temat całego postu- widać na wieczór Ci się co nieco poprawia ;)
    Wiele stwierdzeń spod Twojej klawiatury stało się w miarę sensownych i
    prezstało zalatywać z każdego zdania trollowaniem. A przynajmniej w temacie.

    Udało Ci się już przyjąć do wiadomości to, że są w PL dostępne KK bez
    żadnych opłat, bez żadnych warunków tej bezpłatności do spełnienia .
    Przestań mi jeszcze wmawiać, że ja spełniam jakieś warunki, bo nie
    spełniam, przeczytaj, co napisałem powyżej. Przeklejam jeszcze raz:

    > Konkretnie o mojej sytuacji: Za komplet usług bankowych z których
    > korzystam, nie płacę i nigdy nie zapłaciłem ani złotówki. A posiadam:
    > - ROR + karta debetowa z wszystkimi bankomatami poza PL za darmo(0zł
    > BEZWARUNKOWO- mbank).
    > - Dostęp do SFI (240 funduszy inwestycyjnych krajowych i zagraniczncyh,
    > BEZ OPŁAT MANIPULACYJNYCH): 0zł BEZWARUNKOWO (ciekawe czy w UK podobnie
    > można nabyć fundusze bez opłat manipulacyjnych?).
    > - Karta kredytowa Gold (0zł- BEZWARUNKOWO, zwolnienie dożywotnie:
    > Citibank).

    Wszystkie te produkty mają 0zł całkowicie BEZWARUNKOWO a wyjaśniając,
    czemu KK Citi a nie w mbanku (bo tego też się uczepiłeś)- po prostu jest
    lepsza i pewniejsza w użyciu. MBank ma w zwyczaju np wyłączyć
    autoryzację kart na 8 godzin bo unowocześnia system. W Citi na takie coś
    nie ma miejsca. Ot co.

    Podsumwując- przeczytaj wyżej. Zwracając uwagę na BEZWARUNKOWO. Mógłym
    położyć kartę debetową i kredytową do szuflady, nie logować się do
    banków przez bity rok a i tak bym nic nie zapłacił (skoro już
    najbardziej w przystępności usług bankowych Ci zależy na tym, co się
    dzieje jak z konta nie korzystasz ;) ).

    > Aaa, czyli już jednak w UK są odsetki i trzeba regulować należności w
    > terminie? :D
    >
    > Kazda naleznosc powinno sie regulowac w terminie. Bank to bank i tu nie
    > ma upros, jak masz napisane w tabeli oplat na karcie kredytowej (8
    > linijek:)) ze po 56 dniach bedzie naliczane odsetki w takiej a takiej
    > wysokosci i minimlana splata to tyle a tyle to musisz zpalacic, jesli
    > masz spzniona platnosc to bank rowniez moze obciazyc cie kwota karna
    > (zadko sie stosuje).

    O widzisz. Znowu konkretna i sensowna wypowiedź z Twojej strony. Szacun.
    Teraz rozpatrz 2 sytuacje:
    Klient ma 26 dni na spłatę wyciągu (na 56 dniowym GP) w:
    a) PL
    b) UK

    Pytanie: Ile dni przed końcem GP musi posłać przelew każdy z klientów,
    żeby załapać się na termin spłaty karty? Zakładam spłacanie karty w
    innym banku (lub karty prestiżowej nie powiązanej z bankami, np Diners
    Club- macie coś takiego w UK, prawda? ;) )

    I właśnie udowodniliśmy, że korzystanie z grace period (podstawowej
    "właściwości" kart) na KK w PL jest korzystniejsze niż w UK. W każdym
    wypadku. Kolejny punkt dla "bankowości" w PL.

    > Ja nie mowie, ze czas 3 dni na przelew to zajebista sprawa, ja mowie, ze
    > mi to w niczym nie przeszkadza.

    Kolejne wyrazy szacunku za naprawdę sensowne zdanie :) To, że Ci nie
    przeszkadza nie uprawnia jednak jeszcze do stwierdzeń, że Polska ma
    gorszą bankowość. Ma lepszą.

    > Odpowiem, odpowiem:)))
    > Ok, wiec tak, fatury maja termin platnosci, jednak termin ten to nie
    > wyrok:)

    w PL tak samo.

    > oczywiscie nie pisze by palcic kiedy sie chce ale by zaplacic w
    > terminie w formie prosby!
    > Telefon komurkowy nie odcieto mi nawet po 3 miesiacach od niezaplacenia
    > 3 faktur! Wystarczyl jeden moj telefon z wyjasnieniem, i skumulowana
    > faktura czwarta. Jeden telefon po 3 miesiacach!

    Mój ojciec potrafi zalegać TP SA po 5-6 miesięcy, a internet dostarczany
    stamtąd i tak działa.

    > Mialem na mysli bardziej cos takiego: ja decyduje kiedy zaplace. To
    > drobna roznica:))

    Ależ w Polsce tak samo- średnio od otrzymania świstka (lub
    elektronicznego rachunku- ostatnio dość modne w PL- ciekawe, czy jest w
    UK- poważnie pytam, bez przekąsu, tym razem) do terminu masz sporo czasu.
    Też nikt nie stoi nad Tobą z siekierą mówiąc, że musisz.

    > Dokladnie! To czy przelew idzie 2 godziny czy 3 dni w UK nie ma
    > najmniejszego znaczenia.

    Zrozum, że przelewy nie muszą się ograniczać wyłącznie do płacenia
    rachunków a poza tym- skoro wcześniej piszesz, że to "Twoja kasa" to
    chyba fajnie by było, jakby mogła poleżeć na Twoim rachunku 2 dni dłużej.

    > Pomyslcie tylko w Polska czy UK ma lepsza gospodarke? Ktory kraj jest na
    > wyzszym pozionmie rozwoju - i czy w tym 3 dniowy przelew przeszkadza?

    W niczym. To- jak słusznie zauważyłeś- ma w sumie niewielkie znaczenie,
    ale to nie my zaczęliśmy od porównań polskiego systemu bankowego do
    Salwadoru (z całym szacunkiem dla tego kraju). Podczas gdy akurat jeśli
    o to chodzi, to po prostu w PL jest ten system lepszy.

    > Szacunku mi nie brakuje dla ludzi. Ja wyjechalem z krju (jak sadze) jak
    > ty jeszcze nie zaczeles szkoly podstawowej.

    Who knows ;)

    > Pisze o tym jak jest w UK nie po to by sie wymadrzac (to osoby na formu
    > tak uwazaja) czy sie wywyzszac (tak samo - czyzby jakis kompleks w
    > polsce?) Krytykuje system jaki sie wytworzyl w Polsce po 1989 roku bo to
    > system zlodziejski i bandycki, ktory sprzyja okradaniu ludzi, przewaznie
    > najslabszych, glownie poprzez system bankowy, ktory w Polsce mozna
    > porownac do Sawadoru (sadzisz, ze technicznie bank w Sawadorze odbiega
    > od banku w Polsce?).

    To już jakieś obsesje? GŁÓWNIE przez system bankowy? Masz na myśli te
    3zł opłaty za kartę debetową w Aliorze czy może jakieś spekulacje
    giełdowo- walutowo- jakiekolwiek? A może jeszcze co innego? Póki co, to
    nie w Polsce banki miały takie problemy, że trzeba je było
    "dofinansować" z budżetów i nie skamlały o pomoc. Gdzie banki bardziej
    okradły społeczeństwo?

    > Cieszy cie super nowoczesnosc bankowosi w polsce ktora ma jedynie przele
    > kilku godzinny inne sprawy sa takie same lub nalewt lepsze w UK (tu
    > kazde konto ma ebanking)

    W Polsce w tej chwili praktycznie też każde konto- przynajmniej nie
    słyszałem o takim, gdzie by nie było takiej możliwości. W tym momencie
    to już niszowe instytucje- i pewnie w UK też to już nisza.

    > napisalem juz, ze 3 dniowy przelew w UK to nic.
    > w porownaniu z platnymi kontami w polsce i przelewem blyskawicznym,
    > ktory mial za zadanie zmobilizowac ludzi w Polsce do szybszego
    > placenia....

    Objaw paranoi.

    > A nie by mieli wygodnie! Zrozum przelew blyskawiczny jest
    > wlasnie po to by stosowac kary natychmiasrtowe po przekroczeniu terminu.

    Jednak ja tą podstawówkę jak widać nie tak dawno kończyłem...

    > Jesli by tego nie bylo, przelew natychmiastowy traci sens... bo jakie
    > jest jego przenzaczenie?

    Dokładnie takie samo, jak natychmiastowe przekazanie gotówki z ręki do
    ręki, bez 3 dniowych obrzędów.

    > A teraz powiedz mi: ktory kraj jest wyzej w rozwoju: polska czy UK ze
    > swoim 3 dniowym przelewem?

    Ale co to ma do rzeczy? Czy rozmawiamy o rozwoju? I czy 3 dniowy przelew
    (lub jednodniowy) ma na rozwój wpływ? Jak już pisałem- paranoja.

    > Obiektywizmu niestety berakuje wam! Dalczego? Bo nie macie szerszego
    > spojrzenia na calosc. Ja takowe mam. Znam tutejszy rynek, tutejsze
    > warunki i widze co jest w pOlsce - chcoby poprzez takie fora jak to.

    Póki co to napisałem pierwszego posta ze znamionami jakiegokolwiek
    sensu- mianowicei zauważyłeś, że jednak w Polsce są darmowe produkty. W
    razie wątpliwości- odsyłam na początek mojego postu.
    Przy czym śmiem twierdzić, że zarówno polskie RORy jak i karty kredytowe
    biją na głowę funkcjonalnością i przydatnością te w Wielkiej Brytanii.
    Ale to tylko luźne wrażenie, bo odwiedzeniu 2ch stron dużych brytyjskich
    banków (oczywiuście zainspirowany przez Ciebie ;) ).

    > Ty nie masz takowego obrazu bo obracasz sie wokolo polskich standardow.
    > malo duzo emigrantow po unijnych w UK obraca sie standardami polskimi z
    > powodu nie znajomosci jezyka jak mniewam.

    Mam (nie)przyjemność pracowania na codzień wyłącznie z Brytyjczykami-
    tyle, że przez telefon/email/wszelką elektroniczną komunikację zdalną-
    wiem mniej więcej, jakie w UK są standardy zachowań. Jest tam INACZEJ.
    Jak już zaczynamy o tym dyskutować...

    > dlaczego? Z toba mozna jeszcze dyskusje prowadzic ale popatrz na innych.
    > Do nich nie trafia to, ze sa np. okradani bo im wmuwiono, ze tak jest
    > nowoczesnie:))

    Nie zauważyłem tutaj na grupie- OWSZEM- masz rację, patrząc na ogół
    społeczeństwa... Bo dziwi te kilka milionów RORów w PKO BP, gdzie
    płacisz jak idiota i nie dostajesz nic ciekawego w zamian, a możnaby się
    przenieść do mbanku i mieć wszystko za 0zł, jak w UK ;)

    To jest kwestia mobilności i świadomości Polaków i co do tego masz rację.

    > Szkolnictwo: Liceum ogolnoksztalcace. 3 letnie - fizyka 1 godzina
    > tygodniow przez 2 lata, chemia podobnie, religia 2 godziny tygodniowo
    > przez 3 lata... Czy trzxeba to komentowac? Owszem "wy" sie obrazicie bo
    > ranie wasze uczucia religijne....
    > Choc sie rozpisalem, mam nadzieje, ze przeczytasz i zrozumiesz.

    Takie dyskusje są może i ciekawe, ale NTG. Zostańmy przy "bankowości" ;)
    A szkoły winny być prywatne i wtedy każdy by wybierał to co mu
    odpowiada. Ja tam jednak na to, jak zostałem w Polsce wyedukowany, nie
    narzekam w dodatku- jak na ironię (pisałem o tym jak pracuję)- właśnie w
    UK doceniono moje wykształcenie ;)

    > Prasowka zadowli?

    No jak coś masz, to chętnie poczytam, bo o tym nie wiedziałem. Pamiętam
    początki ebankingu- Inteligo, MBank... To był 2000/2001 rok.

    > A w innym miejscu piszesz, ze w Polsce bankowosc miala za malo czsu by
    > byc tak rozwinieta jak w UK...

    Nie, pisałem o kraju.

    > OK, ale za to placisz! Ja nie wiem czy masz na wyzszym poziomie - smiem
    > miec watpliwosc.

    Wiem, że uogólniasz, ale naprawdę uwierz- ja nie płacę ani grosza :)

    > Policz łączne obciążenia. Z ubezpieczeniem społecznym, akcyzą w paliwie,
    > podatkami drogowymi (bo to wszystko wpływa na koszty towarów! transport
    > to nie tylko Twoja dupcia w samochodzie) i wiele innych.
    >
    > Ale o co konkretnie biega?\
    > Tu nie ma podatku w paliwie.

    BARDZO mi się nie chce w to wierzyć, gdyż ZTCW to UE nakłada jakieś
    kretyńskie minimalne wartości akcyzy na paliwo. Zresztą- paliwo nie
    kosztuje tyle, ile w UK na stacjach- coś poza ceną benzyny i marżą tam
    musi być.

    > Koszt towarow - naprawde sadzisz, ze w UK jest duzo drozej?
    > Sprawdz sam, sa sklepy online w UK, porownaj ceny... (tesko.co.uk,
    > asda.co.uk itp)
    > Paliwo: tankowalem dzis za U95 1.059 funta za litr. czyli ponizej 5 zl
    > za litr, czy w Polsce jest duzo taniej?

    W Krakowie przeciętnie (na markowych stajcach) benzyna jest po około 4zł
    (widły od 4 do 4,1), na ekonomicznych stajcach i za 3,9zł/l

    > A nanizsza krajowa pensja to 5.91 (lub okolice) za godzine brutto.
    > Mimo to pozwolilo im obnizyc podatek VAT z 17,5% do 15% (niestety od
    > stycznia 2010 wraca 17,5%, ale z mozliwoscia jego dalszego zawieszenia)

    Takich rzeczy przyznasz, nie ma sensu porównywać... Ja nie mówię, że w
    Polsce jest och i ach ;)

    > Dużo razy. W 2009 roku skorzystałem z bankomatów zagranicznych WIĘCEJ
    > razy niż w polskich. I to dużo więcej razy :)
    >
    > Ty - a ile jest takich jak Ty - 1%?

    Ależ CO MNIE TO obchodzi- po prostu nie wmawiaj personalnie, że ja płacę
    czy że mnie to niepotrzebne. KORZYSTAM z tego, co oferuje mi POLSKA
    bankowość po prostu :) BTW- byłeś na stronie mBanku? Zobacz jak wygląda
    TOiP i jakie możliwości ma najzwyklejsza Visa Electron i ile kosztuje.
    Zdziwisz się.

    Są podobne banki w UK? (nawet preferowałbym wirtualny)

    > A co mnie to obchodzi? Ja nie płacę a mam możliwość, dociera to do
    > Ciebie? JA NIE PŁACĘ. ANI GROSZA. BEZWARUNKOWO. I każdy, tak jak ja,
    > mógłby, gdyby mu się chciało zmienić bank. I tyle.
    >
    > Jest możliwość to z niej korzystam. Wstyd, że w UK takiej możliwości nie
    > ma.
    >

    > Ale do tego potrzeba ci kiku kont...

    Gdzie tak napisałem? ROR mam w mbanku, i to z RORu wypłacam w
    bankomatach przy pomocy karty debetowej(no bo nie z KK)... Zresztą w
    mbanku też można uzyskać KK za darmo, przy bardzo łatwych do spełnienia
    warunkach, a rok temu przez dłuższy czas można było uzyskać KK całkiem
    za darmo.

    > Bezpieczniej gótówką niż kartą? Raczysz żartować...
    >

    > W niektorych sytuacjach tak! Za granica zdecywoanie wole gotowke!
    > Wydaje to co mam w kieszeni bez obaw, ze ktos, jakims sposobem
    > zeskjanowal karte czy spisal...

    Ale skanowanie/spisanie karty to nie jest Twój problem i- wybacz znów
    ironiczne podejście- dobra bankowość zajmie się Twoją reklamacją w razie
    czego. Poza tym- szanse na skimming czy użycie numerów są wielokrotnie
    niższe niż na zgubienie/kradzież gotówki. No i konsekwencje tych dwóch
    rzeczy jakby inne...

    > I jakos mnie jeszcze nie okradziono, czy ciebie okradziono z karty?

    Również nie.

    > Krtos ukradl ci za granica karte? Ile razy?

    Żadnych problemów, póki co.

    > I jaki masz podklad, ze jak bys mial gotowke to by ci ukradli?

    Gótówki tez mi nigdy nikt nie zabrał, ale bolałoby mnie, gdyby tak się
    stało. Nie mówiąc o tym, gdyby ktoś mi podwędził CAŁĄ gotówkę która mam
    w podróży.
    W przypadku karty pełny relaks- telefon do CitiPhone, zastrzeżenie,
    darmowe dostarczenie karty z Polski do hotelu za granicą na moje
    nazwisko w ciągu kilku dni :P

    > Hehehe to byla za czasow kiedy w Polsce karta debetowa nie byla nawet w
    > slownikach:)))
    > A o e-koncie pisaly czaspoisma komputerowe:)) Byly to czasy kiedy w
    > polsce glownie banking opieral sie o czeki - o czym nawet nie wiesz, ze
    > byly;)) i realizowalo sie je np. za darmo na poczcie:)

    nie no, były były :)

    > Co jak wyżej? Pokaż bank w UK (jeden), który nie pobiera żadnej prowizji
    > za wypłaty z bankomatów zagranicznych. I jednocześnie jest darmowy. Bo w
    > Polsce taki bank jest.
    >

    > Nie znam takiego, nie potrzbuje, ja caly czas pytam o ten jeden bank w
    > Polsce gdzie moge zalozyc konto i miec np. stan zero przez 10 miesiecy a
    > potem wplacic tam np. 500zl i wyplacic by znow przez 12 miesiecy tam nie
    > miec nic - czy jest taki bank ktory to mi zaoferuje?

    MBank. Alior Bank. Wiele wiele innych (rzekłbym, że większość).

    --
    Michał