    From: Sarpedon <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy przez bank
    Date: Tue, 01 Apr 2008 19:45:20 +0200

    MK pisze:

    > To tak z okazji prima aprilis? Z tego co wiem to dane osobowe sa takimi
    > danymi, ktore pozwalaja na identyfikacje czlowieka. Samo imie i nazwisko
    > na to nie pozwala, nawet jesli doda sie numer karty ;). No chyba, ze
    > miales na karcie jeszcze zdjecie, wtedy faktycznie bylby powod. GIODO
    > moglby sie przyczepic jeszcze wtedy, gdyby uznac, ze dane w bazie danych
    > osobowych sa bledne. W przypadku samego nadruku nie ma podstaw.

    blednie myslisz. art 1 mowi wyraznie ze dane osobowe to dane
    zidentyfikowanej lub mozliwej do zidentyfikowania osoby. imie i
    nazwisko, w przypadku osoby o polskim imieniu i nazwisku obcobrzmiacego
    z literami niepolskimi jest na tyle rzadkie, ze zidentyfikowanie jest
    mozliwe. oczywiscie zidentyfikowanie, jakby nie patrzec, odnosi sie do
    zdefiniowania osoby a nie pozostalych jej danych.

    > Do sadu powszechnego. A ze nie rozumiesz to widac. Kart nie struga sie
    > recznie. Moga byc ograniczenia w wydrukowaniu napisu np. technologiczne.
    > Bank nie bedzie inwestowal kasy na zakup dodatkowych urzadzen albo
    > developmentu oprogramowania po to by zadowolic jednego klienta. Jest to
    > po prostu nieoplacalne. Jesli jakies GIODO nie bierze tego pod uwage (a
    > zapedne nie bierze) to bank moze wypowiedziec umowe i moze to uznac za
    > wazny powod (prawo bankowe daje mozliwosc wypowiedzenia z waznych
    > powodow umowy, podobnie jak KC, ktory cytowalem).

    to jakies GIODO bierze pod uwage poprawnosc zapisania imienia i nazwiska
    na karcie. ja nie uwazam, ze brak litery jest waznym powodem dla
    rozwiazania umowy, tylko marnym widzimisie banku. poza tym mozesz podac
    artykul w prawie bankowym na dowod swojego zdania?

    jesli bank nie chce inwestowac w jakies urzadzenia, to nastepuje
    dyskryminacja, gdyz jestem obywatelem polskim i powinienem byc tak samo
    traktowany jak inni

    na poczatku watku prosilem o czyste stwierdzenie, gdzie mam zglosic fakt
    rozwiazania umowy przez bank. moze arbiter bankowy? a okazalo sie ze
    rozwinela sie dyskusja, ktora, jakby nie patrzec, prowadze juz n-ty raz
    na ten sam temat, wiec chyba bezuzyteczne sa dalsze dywagacje nt.
    zasadnosci pisowni innych liter niz lacinskich na kartach.